І вчені з Інституту енергетики Прекорта при Стенфордському університеті та Національної лабораторії SLAC знайшли рішення. Мова йде про спосіб збільшення тривалості роботи акумулятора на майже 40% – про це розповідає 24 Канал з посиланням на Interesting Engineering.
Цікаво Електрика й тепло з вікна: вчені представили незвичний винахід
Як зробити акумулятор довговічнішим
Науковці зазначають, що випробування тих чи інших акумуляторів зазвичай відбувається в лабораторних умовах – їх заряджають та розряджають, аби визначити надійність конструкції та кількість циклів зарядки. Однак робота акумулятора в реальних умовах відрізняється від лабораторних. Наприклад, батарея електромобіля працює як і на високих швидкостях руху, так і на низьких, так і під час зупинок. Та жоден з цих чинників сучасні тестування не враховували.
Тому група науковців протягом двох років тестувала 92 звичайні літій-іонні акумулятори і виявили, що в реальних умовах ці батареї є більш довговічними.
Ми неправильно тестували акумулятори електромобілів. На наш подив, реальне водіння з частими прискореннями, гальмуванням, що трохи заряджає акумулятори, зупинками для того, щоб заскочити в магазин, і наданням акумуляторам відпочинку протягом кількох годин поспіль допомагає акумуляторам працювати довше,
– заявила доцентка кафедри енергетики та інженерії в Школі сталого розвитку при Стенфордському університеті Симона Онорі.
Акумулятори в електромобілях працюють довше, ніж вважалося / Фото Pexels
Наприклад, коротке та різке прискорення електромобіля не пришвидшує зношування акумулятора, а навпаки – знижує. Те саме стосується і різких натискань на педалі. Тому висновки дослідження прості – для того, аби батареї електромобіля слугували довше, потрібно дотримуватися "золотої середини" між безперервними циклами заряджання, простою і розряджання.
Відповідно до цих досліджень, власникам електрокарів ймовірно доведеться рідше замінювати акумулятори, що зменшить кількість перепрацьованих батарей.