Зміни до Конституції

– Питання децентралізації є актуальним для української влади та народу вже давно. Практично, ще з моменту ухвалення Конституції. Єдине питання, яке не давало правильно організувати владу у державі було пов'язаним із місцевим самоврядуванням.

З іншого боку, актуальність питання не впливає на те, що той проект змін, який готується до попереднього голосування у парламенті недосконалий, недопрацьований і недолугий.

– У мене є декілька суттєвих питань. Україна фактично перебуває в умовах війни, а те, що Президентом та Верховною Радою не було оголошено воєнного стану не знімає питання чи можна в таких умовах вносити зміни взагалі.

Коли Конституційний суд вирішував щодо депутатської недоторканності, то 7 окремих позицій стосувалися війни та юридичного запровадження військового стану. Але це питання не розглянули.

– Це безпрецедентно, коли таке складне питання про внесення змін до Конституції за 4 дні розглянув та затвердив Конституційний суд. Я вперше зустрічаю рішення Конституційного суду, де немає доктринального тлумачення, аналізу, посилань на попередні рішення, пояснень позиції. Серед юристів поширена думка, що суддям у цьому "хтось допоміг".

– Якби ми взяли ініціативу у конституційному процесі ще у червні 2014 року і робили це на випередження, то Росія би не нав’язувала нам ніякого особливого статусу.

Якщо подивитись на зміст законопроекту, то зрозуміло, що йдеться про жорстку вертикаль президентської та урядової влади.