Фахівці і техніка вже найближчим часом і справді можуть запрацювати на важливих автомагістралях України. В Дніпропетровській, Миколаївській та Закарпатській областях почнуть будувати бетонні дороги.
Південь України однозначно вимагає бетону для доріг. Адже ті навантаження, які спричиняють ваговий транспорт, асфальтні дороги витримують погано,
– заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Бетонне покриття в Україні, звісно, не новина. У радянські часи було збудовано понад дві тисячі кілометрів таких доріг. Технологія, як це не дивно, була американська. Прокладали бетон на тих магістралях, де їздили великі вантажівки. Найбільше таких шляхів залишилось на сході.
Читайте також: Українські дороги офіційно ввійшли в ТОП-найгірших у світі
Та з початку 1990 років масове будівництво таких доріг припинилось. Бетонку тепер маємо лише в аеропортах Бориспіль та Київ. А ще 180 кілометрів на Варшавській трасі, які проклали за часів незалежності.
За нормами бетонну дорогу можна не ремонтувати понад 20 років. Асфальт витримує від сили 12 років.
В Україні цього року планують відремонтувати понад 2 тисяч кілометрів доріг. Півроку вже пройшло. Але скільки автошляхів матимуть бетонне покриття у Мінінфраструктури не кажуть. Як наголосив прем’єр-міністр Володимир Гройсман, загалом на відновлення автотрас з бюджету орієнтовно виділять 35 мільярдів гривень. І пообіцяв жорсткий контроль як за використанням коштів, так і за якістю виконання робіт.