Від невеликої компанії до лідера ринку: як мережа АЗК UPG подолала виклики нашого часу

28 березня 2023, 19:00
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

З невеликої компанії, що спеціалізувалася на оптових продажах нафтопродуктів, заснованої у Коростені, до одного з лідерів ринку пального з власним морським терміналом у Польщі – на шляху до масштабування національна мережа АЗК UPG пережила чимало випробувань. Цієї весни групі компаній виповнюється 20 років й досвід, який вона отримала за цей час, більш ніж вражає.

З нагоди 20-річчя мережі АЗК UPG, 24 Канал розповідає про розвиток компанії, виклики, які вона подолала з початком повномасштабної війни, напрямки допомоги українцям та Україні в цілому.

Читайте також Ще плюс 20 пікапів для ЗСУ: мережа UPG відзначає 20-річчя, зміцнюючи оборону країни

Більше, ніж ювілей: чому цьогорічна подія особливо важлива для UPG

Засновник та власник групи компаній UPG Володимир Петренко розпочав свій шлях у бізнесі ще у 2003 році. Історія розпочалася із заснування компанії "Укрпалетсистем", що спеціалізувалася на виготовленні палет та їх експорті в європейські країни. Згодом Петренко вирішив перекваліфікуватися та придбав у кредит невеличку нафтобазу у рідному містечку Коростень. Саме цей епізод став точкою відліку групи компаній UPG.

У грудні 2008 року Петренко починає розширювати можливості, зокрема, відкриває першу АЗС у селищі Сінгури, що на Житомирщині. А у 2011 – орендує нафтобазу у Коростені та укладає перші угоди з купівлі нафтопродуктів у трейдерів, які завозили їх із Білорусі.

Розуміючи, що для підвищення маржинальності підприємства, варто купувати пальне напряму, Петренко укладає контракт на його постачання з Мозирським нафтопереробним заводом. Однак повномасштабне вторгнення Росії у 2022 році повністю змінило хід цієї історії.

Білорусь стала поплічницею держави-агресорки, а українським компаніям довелося негайно припиняти співпрацю із постачальником, який продовжує фінансувати війну. Цей крок відразу відбився на пропозиції, адже білоруське пальне становило майже 40% українського ринку. Та якщо інші великі мережі мали додаткові контракти із європейськими виробниками, UPG були зав'язані на одному постачальнику. Відтак, 24 лютого справа життя Володимира Петренка просто завмерла.

Зверніть увагу Володимир Петренко, власник UPG: "Після 24 лютого ми фактично відбудували бізнес з нуля"

Втрата єдиних постачальників пального стала лиш початком. 12 березня росіяни зрівняли із землею митний склад, термінал та сервіс-центр компанії – загалом це 5 гектарів будівель. Водночас кілька заправок мережі опинилися на тимчасово окупованих Росією територіях.

Щоб врятувати бізнес, який необхідний в особливо складний для України час, зберегти робочі місця та не дати росіянам зруйнувати багаторічні напрацювання, Петренко почав шукати нових постачальників та фактично відбудовувати компанію з нуля.

Так, 2022 рік став періодом відродження компанії, а ювілей, що припав на 27 березня, – можливістю переосмислити те, що відбулося впродовж двох десятиліть на ринку, подякувати захисникам та допомогти тим, хто продовжує потерпати від російської агресії.

Ми не святкуємо цьогоріч день народження компанії, ми відзначаємо наш 20 рік. Рік, який став переломним і знаковим. Ми вистояли, зберегли робочі місця й забезпечили країну якісним європейським пальним. Ми продовжуємо стояти на захисті економічного фронту країни та активно допомагаємо ЗСУ наблизити нашу перемогу,
– зазначають в UPG.

Рухатися вперед, зберігаючи якість: як мережа UPG працює сьогодні

Група компаній UPG не лише впоралася із завданнями першого року великої війни, але й зміцнила конкурентні переваги на ринку пального. Зараз мережа діє у 19 областях України та має 81 автозаправний комплекс. Завдяки низці переговорів із європейськими та американськими заводами, тут представлені продукти з Royal Dutch Shell, Total Energies SE, Neste Oyj, Hellenic Petroleum, Rompetrol. Як розповів Володимир Петренко, умови та можливості, які сьогодні використовує компанія, значно кращі, ніж ті, що пропонували білоруси. Це стосується і цінової політики, і якості.

Мережа UPG діє у 19 областях України та має 81 автозаправний комплекс / Фото пресофіс АЗК UPG

Справді, зона ЄС відповідально стежить за якістю пального та є своєрідним гарантом, що кожен кінцевий продукт відповідає своїй назві. Додатково, приймаючи танкер, представники UPG відбирають проби та передають їх на аналіз незалежній лабораторії. Лише після отримання висновку пальне зливається в наші термінали і їде в Україну. Таким чином вдається впевнитися у відповідності пального наданому виробником техпаспорту.

Все пальне, яке реалізує мережа сьогодні, надходить від провідних НПЗ світу та відповідає п'ятому екологічному стандарту,
– наголошують в UPG.

Загалом мережа UPG забезпечена всіма видами пального, включаючи брендові бензини upg100 та upg95 з октановим числом до 97 одиниць. Тож, незалежно від авто, кожен клієнт завжди може обрати оптимальне пальне за найкращою ціною на ринку.

Дбаючи про якість, мережа продовжує нарощувати потужності. Так, наразі UPG самостійно закриває власні логістичні потреби, оперуючи найбільшим парком бензовозів в країні. На балансі компанії майже 450 авто, що є найбільшим автопарком бензовозів в Україні. До того ж мережа придбала залізничні вагони-цистерни й термінали зі зберігання і перевалки нафтопродуктів у Європі.

В UPG вже 20 років турбуються, щоб кожен клієнт отримав найкращий сервіс / Фото пресофіс АЗК UPG

Покращення сервісу – безперервний процес

Великий вибір якісного пального впливає на попит зі сторони споживачів. Однак в UPG вже 20 років турбується, щоб кожен клієнт отримав найкращий сервіс.

Завдяки великій кількості колонок, на заправках відсутні черги. У торговельних залах АЗК – широкий асортимент необхідних речей, які можуть знадобиться під час довгої поїздки. До того ж тут завжди можна перекусити, як закупившись базовими харчами, так і у затишному ресторані VIVO café, де персонал подбає, аби кожен гість отримав найкраще.

Ми надзвичайно добре знаємо і відчуваємо нашого клієнта. Тож знаємо, що потрібно йому. Сьогодні це і якісне пальне, і смачна їжа, і супутній сервіс,
– зазначають в UPG.


У торговельних залах АЗК – широкий асортимент необхідних речей, які можуть знадобиться під час довгої поїздки / Фото пресофіс АЗК UPG

Корпоративна соціальна відповідальність: допомога військовим та дітям

Діяльність компанії UPG має велике значення для України, адже нафтопродукти є одним із драйверів, необхідних для розвитку економіки громадян. Компанія надає близько 4 000 робочих місць, а за минулий рік, не зважаючи на виклики, сплатила до державного бюджету 3,5 мільярди гривень.

Однак, окрім підтримки економічного фронту, мережа АЗК активно долучається до матеріальної допомоги тим, хто сьогодні на передовій, засвідчуючи свою соціальну відповідальність. Так упродовж 2022 року мережа АЗК UPG надала допомогу Збройним силам України на загальну суму понад 150 000 000 гривень, в тому числі 75 нових авто Mitsubishi L200 та більш ніж 650 тисяч літрів пального. Окрім іншого на передову відправилися квадрокоптери, радіостанції, тепловізори, генератори, сонячні батареї, зимовий одяг, комп'ютерна техніка, харчі та інше спорядження, про яке мережа не розповідала публічно.

Мережа АЗК UPG надала допомогу Збройним силам України 75 нових авто / Фото пресофіс UPG

Як привід подякувати нашим захисникам та захисницям, UPG використали й своє 20-річчя. З нагоди особливого ювілею, компанія передала ЗСУ 20 авто Mitsubishi L200. До того ж на всіх АЗК мережі військових і працівників екстрених служб країни пригощали безкоштовними гарячими напоями з фірмовою цукеркою. Таким чином, кажуть у мережі UPG, вдалося бодай частково віддячити військовим.

Не менш важливими напрямками стала відбудова країни та допомога місцевим громадам, що потерпіли від бойових дій чи окупації. Зусилля спрямовуються і на підтримку дітей, які зіткнулися обличчям до обличчя всіма жахами війни.

Як мережа АЗК UPG долає виклики та допомагає нашим захисникам: дивіться відео

Що далі

Зараз національна мережа UPG перебуває на другій позиції за обсягами постачання світлих нафтопродуктів в Україну. Тож в планах – стати лідером ринку. Зараз компанія володіє потужним потенціалом, який напрацьовували упродовж 20 років, зокрема в умовах війни.

UPG вистояли та навіть більше – зуміли стати сильнішими та підсилити тих, хто потребував допомоги. Далі на компанію чекає налагодження усіх постачань та економіки загалом.

Зараз найголовніше – щоб ми якнайшвидше перемогли ворога. Щоб перестали гинути наші люди, щоб наші захисники живими повернулися додому,
– зазначає Володимир Петренко.