Далекі від перших країн світу: які проблеми у росіян з авіацією і у чому недолік Су-57

10 травня 2024, 21:46
Читать новость на русском

Повітряні сили нещодавно повідомили, що росіяни почали застосовувати для ударів по Україні винищувач Су-57. Однак насправді вони не такі передові, як про це розповідають росіяни.

Авіаексперт і провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко в інтерв'ю для 24 Каналу розповів, що російські літаки відстають від їх аналогів, що виготовлені у країнах першого світу. Проєкт виявився провальним.

Дивіться також Путін і Лукашенко знову погрожують ядерною зброєю: чи повірив Захід у черговий блеф Кремля

Новий мотлох Росії

Росіяни позиціонують їх "новітній" Су-57 як винищувач п'ятого покоління, проте насправді це не так. На розробку цього літака витратили мільярди доларів – як Росія, так і Індія, яка також була залучена до виробництва. 

Річ у тому, що ще у 2018 році Індія відмовилася від розробки Су-57 з Москвою, адже тоді було зрозуміло, що це не стане "винищувачем п'ятого покоління". Навіть у випадку повного доступу до західних деталей та відсутності санкцій російські інженери не змогли б виготовити такий технологічний виріб.

Згідно з концепцією п'ятого покоління, двигун борта має бути захищений від відповідного радіоелектронного обладнання. Максимально захищений від теплового випромінювання. Цього росіяни не зробили. У них дотепер всі побудовані Су-57 мають двигуни так званого першого етапу. Такі самі, як стоять на четвертому плюс-плюс поколінні – на Су-35 та Су-34,
– пояснює Романенко.

Важливо! Окрім цього, російський Су-57 не має ефективних систем передачі тактичної інформації. Тобто американські літаки мають змогу побачити зенітний комплекс і не входячи у небезпечну зону передати інформацію артилерії. Російський винищувач так не може. 

Проблеми з технологіями

Також у росіян часто ламаються радіолокаційний комплекс системи управління озброєнням, а також комп'ютер, від якого залежить взагалі робота всіх систем літака. Бортовий комп'ютер Ш-121 та БЦОМ ІМА БК низької якості та постійно відмовляють. Росіяни навіть збирали нараду, аби розібратися, чому так сталося.

Причина у тому, що російський виробник процесорів "Ельбрус" через санкції був змушений відмовитися від постачань продукції для міноборони через санкції. Контрабандою чи потягом неможливо завести обладнання для нарощування кристалів для мікропроцесорної техніки – через технологічність.

Звісно, росіяни намагатимуться замінити обладнання, але це потребуватиме і додаткових випробувань, і багато часу. Росіяни хотіли, не маючи інтелекту, на лише одному нахабстві нагнути світ. Проте виявляється, що технологічно виготовляти сучасну зброю без допомоги Заходу вони не можуть. Відстають на одне-два покоління,
– пояснює експерт.

Всього росіяни створили 11 Су-57, з яких один розбили під час випробувань. У 2022-му вони випустили 6 літаків, але вже у 2023 році – тільки два. Й одразу після цього проводили збори виробників радіоелектронних комплектуючих через масові збої основного обладнання. Фактично вони зупинили виробництво до того моменту, поки не зможуть розв'язати технічні проблеми.

Втрати росіян не критичні

  • Водночас Валерій Романенко розповів, що попри всі атаки ЗСУ на російську авіацію, це не вплинуло на здатність окупантів завдавати ударів по військових та цивільних об'єктах України.
  • Експерт зазначає, що фактично єдиними дійсно болісними втратами стало знищення літаків ДРЛВ А-50. А реакція росіян на ліквідацію бомбардувальника Ту-22М3 була зовсім слабкою.
  • Що ж стосується літаків ДРЛВ, то їх ураження є принциповим. Перший А-50 воєнні злочинці втратили за 100 з чимось кілометрів від українського кордону, другий – за 250. Досі росіяни не можуть ухвалии рішення, чи використовувати нові А-50 в Україні, адже кількість таких бортів обмежена.