Ідея таких винищувачів виникла ще за часів Другої Світової
Німецькі конструктори побудували всього лише два зразки Ікс-29. У більшій кількості нагальної потреби не було. Задля справедливості, мусимо наголосити, що розробки німецьких фахівців не були революційними. В часи Другої Світової їхні співвітчизники побудували винищувач Юнкерс-287 зі зворотними крилами, ще раніше доволі успішні проекти реалізували польські інженери.
Втім і у випадку німців, і у випадку поляків проекти довелося заморозити. На той час не існувало технічних можливостей, аби повністю втілити задуми конструкторів.
До виходу на пенсію літаки на двох налітали 436 польотів
До ідеї повернулися лише в кінці 70-х років, коли в авіабудуванні відбувся якісний стрибок. Тоді з’явилися нові композитні матеріали, комп’ютерні системи управління, словом усе чого раніше бракувало.
Перший Х-29 здійнявся в небо в 1984 році. Літак продемонстрував чудову маневреність, системи працювали безперебійно. Врешті в грудні того ж року Х-29 став першим літаком зі зворотними крилами, який подолав швидкість звуку.
До виходу на пенсію літаки на двох налітали 436 польотів.