"Сьогодні проводиться АТО. Ми розуміємо, що в умовах критичного скорочення заготівлі металобрухту та одночасного зростання його експорту, тривала зупинка ряду заводів і поточна забезпеченість металургійної галузі металобрухтом менше, ніж на 80% від потреби, є критичними, оскільки це безпосередньо загрожує національній безпеці України", – сказав він.
Галасюк зазначив, що генеральна угода з тарифів і торгівлі дає державі право застосовувати обмежувальні заходи з метою захисту своєї національної безпеки.
"При вирішенні подібних питань ми повинні виходити, перш за все, з державних інтересів, з інтересів країни. Ми повинні виходити з того, що експорт готової продукції замість сировини дає значно більшу додану вартість, значно більші надходження до державного бюджету, забезпечує наших співгромадян робочими місцями, дозволяє вирішувати соціальні проблеми, дозволяє Україні підніматися вгору в ланцюжку створення доданої вартості", – пояснив голова профільного комітету.
До того ж, на думку Галасюка, скасування механізму квотування металобрухту, передбачена законопроектом, дозволить уникнути корупційних процедур і уникнути ручного розподілу квот на експорт брухту.
Він також зазначив, що тимчасове підвищення експортної ставки мита є обґрунтованим і повністю узгодженим із зобов'язаннями України перед СОТ.
Нагадаємо, Верховна Рада 31 березня 2016 року ухвалила в першому читанні законопроект №3868 про внесення змін до деяких законів щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відновлення об'єктів інфраструктури. Документ пропонує на три роки підвищити вивізне мито на брухт чорних металів з 10 до 35 євро за тонну.