Оскільки лінії німецької залізниці вже давно не бездоганні, його завдання - надзвичайно важливе.
“Якщо виявляємо неполадку на колії, одразу ж визначаємо, що потрібно зробити, хто повинен її лагодити і коли це буде зроблено. Колись все було по-іншому. Шляховий обхідник сповіщав про проблему техніка, той передавав повідомлення далі дільничному керівникові - і лише тоді приймалось рішення, що робити. Зараз все набагато ефективніше”, - каже шляховий обхідник Георг Гох.
Щодня у Німеччині здійснюється 37 тисяч поїздок залізницею, а це - майже 2 мільярди мандрівників щороку: не дивно, що для найбільшої залізничної компанії у Європі безпека на першому місці.
Тріщини виявляють через ультразвук
Deutsche Bahn контролює більшість шляхів за допомогою електроніки. Вся мережа - це 36 тисяч км. Це надто важка робота для шляхових обхідників.
У пошуках пошкоджень на залізниці, по сумнівних коліях часто пускають спеціальні технічні рейси. Навіть найменші тріщини можна виявити через ультразвук, деякі з них неозброєним оком не побачиш. Результати тесту оцінюють на місці. Таким чином Deutsche Bahn перевіряє 45 тисяч км шляхів щороку.
Шляховий обхідник супроводжує електронну перевірку. Адже беззастережно довіряти електроніці не варто.
Є багато недоліків, які помітити може лише людина
“Так, я гадаю, що є багато недоліків, які може помітити лише людина. Їх дійсно варто перевіряти особисто. Таким чином можна зауважити місця, де тріщини чи нерівності лише починають формуватись. Це під силу лише людині і ви щоразу можете оцінити стан таких місць”, - каже шляховий обхідник Георг Гох.
Серед інструментів у "арсеналі" шляхового обхідника - мобільний телефон та блокнот. Кожен недолік ретельно фіксується. В офісі Георг звіряє свої дані з оцінками тестувального потяга. Особливу увагу звертає на відмінності у показах. У такий спосіб він визначає, яку частину потрібно якнайшвидше замінити.
Пошкоджене полотно замінюють наступного ж дня. У ремонтників є лише 30 хвилин, після яких оновлена лінія буде знову відкрита. Працівники використовують метод, який називається термітним зварюванням. У такий спосіб шляхи латали ще понад 80 років тому.
Щоб замінити пошкоджене полотно у ремонтників є лише 30 хвилин
Спершу на пошкодженій ділянці полотна закріплюють спеціальні глиняні форми та герметично зліплюють їх докупи за допомогою піску - щоб розпечена сталь потім не розтікалася по колії. Форми нагрівають до 2 тисяч градусів. Хімічна реакція у цій плавильній міні-печі між окисом заліза та порошком алюмінію дає в результаті рідку термітну сталь, яка і спаює кінці рейок докупи. Цей метод є водночас і швидким, і надійним.
Важливою в цій роботі є суха погода, адже багато вад, таких як тріщини у шпалах чи коліях у дощ важко помітити.
“Бачите, щебінь тут - світлий, це - очевидна ознака того, що шпала не закріплена належним чином. Це слід виправити. Шпали потрібно зафіксувати - чи то вздовж усієї ділянки колії, чи ж конкретно в даному місці”, - каже шляховий обхідник Георг Гох.
У таких випадках шпали варто переукладати за допомогою спецтехніки. Аби це не вплинуло на графік роботи залізниці, працюють зазвичай уночі.
“Укладка проводиться для того, щоб відновити стійкість колії та щоб не змушувати потяги зменшувати швидкість. Таким чином потяги рухаються за графіком”, - каже шляховий обхідник Георг Гох.
Шпали зазвичай переукладають уночі
Спершу машина автоматично піднімає усі шпали. Тоді спеціальні пристрої втрамбовують щебінь. Більше каміння додає колії стійкості. Потрібно сотні тонн щебеню, щоб відремонтувати один кілометр шляху.
Вже через півтори години можна відкривати лінію для потягів в обидві сторони. На цьому тривалий робочий день для Георга Гоха закінчується. А вже завтра він знову почне шукати нові недоліки.