Завгороднього прибрали заради контролю над тіньовими потоками "Укрзалізниці", – Карасьов
Звільнення голови ПАТ "Укрзалізниця" Олександра Завгороднього є прикладом боротьби за фінансові потоки найбільших держпідприємств, коли технократа змінюють на зручну людини, далеку від розуміння роботи галузі.
Про це у своєму Facebook написав політолог Вадим Карасьов.
"Спілкувався з колегами з транспортної галузі, які знають процеси, що називається, зсередини. Натрапив на досить показовий приклад того, як за вивіскою "прозорих конкурсів" відбувається боротьба за контроль над найбільшими держпідприємствами. Конкурс на посаду нового глави "Укрзалізниці" закінчується 29 квітня. За місяць до цього – 30 березня – звільняють виконуючого обов'язків Олександра Завгороднього. Офіційна причина – потрібно прискорити реформи, які йдуть на підприємстві не так швидко, як хотілося б. Оригінальніше пояснення годі й чекати, адже новий в.о. – один з членів правління - останні півтора року якраз і відповідав за реформування УЗ", – пише політолог.
На його думку, головна мета кадрових ротацій на залізниці – замаскувати занадто сильний контраст між черговим "інвест-банкіром" і професійним залізничником Завгороднім, який "фактично витягнув підприємство".
"Чому потрібно було так поспішати та "міняти коней" за місяць до закінчення конкурсу? Основна версія – так зручніше завести на підприємство свою людину, далеку від розуміння роботи залізниці, але яка добре розбирається в оперуванні тіньовими потоками. На тлі професійного залізничника Завгороднього, який в минулому році фактично витягнув підприємство, яке балансувало на межі зупинки, поява чергового "інвест-банкіра" викликало б занадто багато питань. Якщо ж винести Завгороднього за дужки, призначення може і не викликати такого скандалу", – думає експерт.
Карасьов вважає, що заміна Завгороднього проведена в інтересах депутатів, які заробляли на замовленнях "Укрзалізниці".
"Привід прибрати Завгороднього видався зручний – міністр Пивоварський, який привів його на посаду, у відпустці і навряд чи повернеться. Саме час замінити технократа на повністю керовану людину. Завгородній занадто загрався в "господаря ": пишався тим, що почав виробництво комплектуючих для залізниці на підприємствах самої "Укрзалізниці", знизивши закупівельні ціни. А хто завантажить замовленнями заводи нардепів-транспортників, тільки з залізниці і годувалися? хто буде враховувати інтереси "транспортників" з оточення прем'єра? Схоже, ці "транспортники" вже приступили до освоєння Мінінфраструктури, яке (якщо вірити інформації "Лівого берега") в новому розкладі керування віддано "Народному фронту", – констатував Карасьов.
Нагадаємо, 30 березня в.о. глави УЗ Олександр Завгородній був звільнений від своїх обов'язків. Його функції перейшли до одного з членів правління ПАТ "Укрзалізниця" Євгена Кравцова.