Збитий Boeing: оператор "Бука" міг переплутати ціль

4 січня 2018, 14:55
Читать новость на русском

У ході розслідування катастрофи пасажирського літака рейсу МН17 з'ясувалося, що оператор ракетної установки "Бук" міг і не знати, що стріляє в пасажирський літак "Малайзійських авіаліній".

Про це в одній з програм на голландському телебаченні розповідає колишній командир фінської батальйону "Бук" Еса Келонімі, який дуже допоміг у розслідуванні причин аварії, передає "Українська правда".

Він розповів, що системою "Бук" керують 3 людини. Курс навчання в Фінляндії триває 1 рік, він дає базовий рівень знань. Щоб повною мірою освоїти навички управління "Буком", потрібно більше часу, а щоб стати справжнім професіоналом, потрібно багато років навчання.

Читайте також: Рейс MH17 збили з російської установки, – британська розвідка

Раніше повідомлялось, що в Донецьку була помічена пускова установка системи "Бук", але, зазначає фінський фахівець, це лише одна зі складових великого комплексу.

До його складу також входить мобільний командний пост, який керує системою, і радар, що передає дані про повітряні об'єкти на командний пост. Також в складі комплексу є інші пускові установки.

За словами Келонімі, пускова установка і сама по собі може здійснити постріл, але її оператор "не знатиме, куди стріляє".

При цьому, відзначає експерт, у пускової установки є і свій радар, який відстежує ціль. Однак навіть при наявності досвідченого оператора він не дуже точний, йому важко відрізнити військовий літак від пасажирського і взагалі визначити тип літального апарату.

Нагадаємо, 17 липня 2014 року в небі над Донеччиною було збито авіалайнер компанії Malaysia Airlines, який летів за маршрутом Амстердам – Куала-Лумпур. На борту літака перебувало 289 осіб. Всі вони загинули.

Міжнародна слідча група винною у катастрофі вважає Росію, адже ракетна установка "Бук", якою збили боїнг, прибула з території РФ. У Кремлі всі звинувачення відкидають.