За словами клінічного психолога Олега Чабана, дискусія між чоловіками і жінками буде існувати, доки буде гендерна розділеність. Це лише один із факторів, до якого можна звертатись, сміятися, водночас, імовірніше, це йде гендерне протистояння, розмова по суті.

Цікаво Чоловіки vs жінки: хто агресивніші водії?

Чемпіонка України з ралі Наталя Франчук відзначила, якщо поглянути на транспортний потік, то в ньому 50%, а у вихідні 80%, за кермом їздять жінки. Природно, що чоловіки без великого бажання віддають цей "шматок пирога".

Тому думаю, що ці "мавпи з гранатою", "жінки за кермом – потенційні вбивці" є проявом чоловічої слабкості
– додала майстриня з автоспорту.

У 90-х роках 20 століття в Україні на 9 чоловіків з правами налічувалася лише одна жінка. Ще менше з них виїжджали на дорогу. Відтак, уявлення про таких рідкісних пташок складалося здебільшого з оповідок загальної маси автолюбителів, які неохоче впускали жінок у свій закритий автоклуб.

Доктор психологічних наук Олег Чабан зазначив, що це, імовірніше, захист чоловіків перед жінками – знайти об'єкт, над ким пожартувати, щоб потім тихенько не дивитися на статистику "скільки чоловіків потрапляли в серйозні ДТП", і де був їхній розум, у порівнянні з цієї білявкою з анекдоту.

Втім, не всі поділяють таку позицію.

Ви подивіться, як дівчата здають назад. Більшість жінок це робить, і дивиться у дзеркало, а чоловік повинен просто обернутися. Все-таки хлопці їдуть швидше, тобто, це фізіологія,
– розповів президент Київського міського автоклубу Сергій Малик.

За статистикою, жінок на дорозі все більшає. В Україні вже понад чверть водійських посвідчень отримують дівчата, а у США чоловіки на дорозі взагалі опинилися в меншості.

Дані міжнародних страхових компанії про чоловіків і жінок за кермом:

  • У ДТП найчастіше потрапляють жінки;
  • Чоловіки завдають більших матеріальних збитків під час аварій;
  • Частіше спричиняють смертельні аварії чоловіки;
  • Чоловіки у п'ять разів частіше керують автомобілем у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння;
  • Довше вчаться в автошколі, а також частіше складають іспити не з першої спроби жінки.

Жінки за кермом становлять небезпеку

Статистика каже, що чоловіки частіше говорять телефоном під час руху, люблять покермувати колінами, частіше дивляться відеоролики за кермом і люблять відволіктись на пішоходів.

Чоловіків у 3 рази частіше штрафують за перевищення швидкості, і також вони звикли забувати страховку чи документи на автомобіль. Коли йдеться про купівлю машини, то саме чоловіки частіше схильні до емоційних рішень, водночас, жінки цікавляться об'ємом багажника і витратами на обслуговування. Це вщент трощить стереотипи.

гендерні стереотипи автомобіль
Приклад одного з гендерних стереотипів про жінок за кермом / Фото outside.dp.ua

На думку майстрині з автоспорту Наталі Франчук, аргументом на користь того, що жінки керують більше акуратно, є той факт, що в Америці страхування автомобіля, оформленого на жінку, є значно дешевшим, ніж на те авто, яке належить чоловіку. "Це говорить про те, що, за статистикою, в аварії потраплять більше чоловіки, ніж жінки", – вона наголосила.

На диво, від чоловіків, які правильно паркуються і чудово водять, у жінок значно краще розвинена інтуїція. Ми потрапляємо в зону парадоксів, коли в жінки не варто питати, де повертати. Адже, дійсно, географічна пам'ять у неї знижена, але інтуїція є значно краща,
– відзначив клінічний психолог Олег Чабан.

Також він додав, що на дорозі жінки поводять себе значно безпечніше, адже працює інстинкт самозахисту. Материнський інстинкт у них більше виражений, ніж у чоловіків.

Натомість на думку Наталі Франчук, це все через те, що жінкам властиво більше сумніватися у своїх вчинках, і вони більш зважено їх обдумують.

Зверніть увагу Не пристебнувся позаду – вбив водія: головні міфи про паски безпеки, які можуть коштувати життя

За словами психолога Олега Чабана, ми перебуваємо в зоні парадоксу: коли жінки роблять помилки, до того ж неможливо смішні, емоційні, але, водночас, є більш безпечними на дорогах.

Жінки з власним автомобілем – утриманки

А от що найбільше мало б ображати жінок за кермом, то це стереотипність мислення про походження їхнього автотранспорту. Кожен п'ятий українець вважає, що жінка за кермом коштовного автомобіля — утриманка. І права в неї, певно, куплені. Тому, від такої нічого хорошого чекати не доводиться.

У нас досі сприймається, якщо жінка за кермом дорогого авто, то вона заробила це не мізками,
– зазначив доктор медичних наук Олег Чабан.

Чемпіонка України з ралі Наталя Франчук наголосила, що це вже йде в минуле. На сьогодні є чимало прикладів, коли в сім'ї жінка більше заробляє, ніж чоловік.

Жінки, які змінили автомобільний світ

Берта Бенц – дружина Карла Бенца, яка стала першою людина за кермом того, що зараз ми знаємо, як "Мерседес". Вона повірила у спроможність автомобіля їздити, коли в це не вірив ще сам Карл, самотужки викотила машину, і подолала на ній понад 100 кілометрів.

Дивіться відео про першу жінку за кермом першого автомобіля у світі:

Мері Андерсон ми маємо подякувати за винахід двірників, тобто, щіток склоочисника. У 1903 році вона їхала в тролейбусі і спостерігала, як водій мусить визирати з вікна, аби бачити дорогу.

Мері Андерсон
Мері Андерсон / Скріншот з відео

У 1917 році Ель Долорес Джонс винайшла глушник. Тодішні автомобілі лякали коней на вулицях, тому вона запатентувала акустичний фільтр, який почали встановлювати на всі авто.

Ель Долорес Джонс авто
Ель Долорес Джонс / Скріншот з відео

Винахід дзеркала заднього виду теж належить жінці. Дороті Левітт у книжці 1909 року The Woman and the Car радила автомобілісткам застосовувати кишенькове дзеркальце. Через 5 років дзеркала почали встановлювати серійно.

Дороті Левітт
Дороті Левітт / Фото historygarage.com

Після цього неможливо сказати, що місце жінки – на кухні. Дурниці, бо місце жінки – за кермом. Необхідно поважати одне одного, попри стать.