Зміни для ФОПів: експерти назвали основні переваги нових правил
До вступу в силу нових вимог щодо використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) для першої хвилі платників єдиного податку лишається приблизно півроку.
Сама новина про їхнє впровадження викликала значні дискусії та серйозну критику від представників бізнесу. Але закон прийнято, РРО використовувати потрібно.
Про переваги, які нові правила можуть дати платникам податків, 24 каналу розповіли партнер юридичної компанії "Avellum" Вадим Медведєв та юрист Єлизавета Кравцова.
Важливо: Нові правила для ФОПів: що не влаштовує бізнес та наскільки це справедливо
- Автозаповнення декларації з єдиного податку з використанням даних РРО.
За словами юристів всі доходи платників єдиного податку будуть враховані за допомогою РРО і ці дані будуть регулярно потрапляти в розпорядження контролюючих органів. Тому, на їхню думку, ефективним і зручним для обох сторін було б автоматичне передзаповнення податкової декларації в Електронному кабінеті платника податків з використанням даних РРО.
Що для цього потрібно? Доопрацювати існуючий сервіс передзаповнення декларації та інтегрувати його з ПЗ, що забезпечує функціонування РРО. - Скасування або хоча б спрощення документів, що втратили актуальність.
Зокрема, наприклад, ідеться про скасування книги обліку доходів. Як сказано раніше, всі доходи єдинників вже будуть враховані і додатково переписувати їх в паперову книгу не зовсім раціонально.
Що можна зробити? Перший варіант: запустити сервіс, який дозволяє заповнювати книгу в електронній формі, та інтегрувати його з відповідним ПЗ для РРО. Платники мають право обрати електронний формат ведення книги. Цей варіант швидший та простіший, оскільки не вимагає зміни або доповнення законодавства.
Другий варіант: звільнити єдинників від обов'язку вести книгу в принципі, оскільки її функції можуть цілком виконувати РРО. Але для цього доведеться змінити Податковий кодекс. - Інтеграція програмних РРО з внутрішнім ПЗ платників податків.
Якісно розроблене ПЗ для РРО може бути використано платниками для автоматизації внутрішнього обліку єдинників за допомогою даних РРО. Це допоможе усунути необхідність вести його окремо – всі дані про продажі в розрізі товарів і цін будуть відображені в РРО-звітах.
Цікаво: Нові правила для ФОПів: касові апарати не переможуть оборудки із податками, – думка експерта
Що таке РРО?Це – реєстратори розрахункових операцій. Вони ж касові апарати або фіскальні реєстратори. Це ті пристрої, за допомогою яких ми отримуємо чек за отримані товари чи послуги. РРО потрібен для контролю фіскальними службами обороту підприємств і ФОП, які приймають оплату від населення готівкою і платіжними картами.
Також цікаво знати: Податкова реформа: як це бачать у міністерстві економіки
Законопроєкт про касові апарати: що треба знати
- Верховна Рада 20 вересня 2019 року прийняла в другому читанні і в цілому законопроєкти 1053-1 та 1073, про введення обов'язкових касових апаратів для ФОПів та зменшення тиску на бізнес. Авторами документа є нардепи від "Слуги народу".
- Президент Володимир Зеленський підписав цей закон 17 жовтня.
- Торговельні підприємства мають бути звільнені від зобов'язання купувати класичні та громіздкі касові апарати – їх можна буде замінити сертифікованим програмним забезпеченням, яке онлайн відправлятиме дані про операції на сервер податкової служби.
- Також документ і передбачає розширення кола підприємців та підприємств, які ці РРО мати зобов'язані.
- Окрім того, має бути впроваджений так званий "кешбек". Він мав би сприяти детінізації обігу готівкових коштів, стимулюючи покупців отримувати фіскальні чеки. Якщо продавець порушив касову дисципліну, то покупець зможе розраховувати на компенсацію 100% вартості придбаного товару.