Про це міністр повідомив в четвер увечері в ефірі Першого національного телеканалу.
"Всі попередні міністри юстиції формували чітку централізовану вертикаль і в 2011 році створили реєстраційну службу як орган. Наша позиція і концепція — щоб дійсно були якісні сервіси. Але це не означає, що ці якісні сервіси будуть надавати невмотивовані особи і непідготовлені чиновники", — сказав Петренко, коментуючи своє рішення про звільнення керівництва реєстраційної служби Києва та відсторонення начальників районних управлінь реєстраційної служби за саботаж.
Міністр висловив сподівання на те, що до червня буде прийнятий закон, за яким усі функції з реєстрації нерухомості та бізнесу будуть передані місцевим органам влади та нотаріусам.
Сподіваюся, що ми закінчимо реформу в цьому році. Це ліквідація державних реєстраторів в системі Мін'юсту як класу. Їх не буде. Чи не буде реєстраційної служби як підрозділу в Міністерстві юстиції,
— заявив Петренко.
Він нагадав, що в середньому більше 4 мільйонів разів на рік реєстраційна служба контактує з українськими громадянами: видача виписок та довідок підприємцями, реєстрація договорів оренди земель сільгосппризначення, реєстрація нерухомості. За словами міністра, всі ці дії для українців супроводжуються чергами і нерідко хабарництвом. Цього, як запевняє міністр, після реформування системи надання реєстраційних послуг, вже не буде.
Петренко розповів про те, які конкретні кроки Мін'юст уже зробив у реформуванні реєстраційної служби. "З учорашнього дня всі українські нотаріуси — державні і приватні — підключені до реєстру Мін'юсту і можуть виконувати такі ж функції з реєстрації договорів оренди земель сільгосппризначення, як і реєстратори", — розповів глава Мін'юсту.
Він висловив сподівання на те, що майже 8 тисяч нотаріусів країни впораються з поставленим завданням і "приберуть побутову корупцію і незручності для українців".
Також міністр зазначив, що через тиждень буде введений електронний сервіс, завдяки якому всі виписки та довідки, які раніше можна було отримувати в паперовому вигляді, можна буде отримувати в електронному варіанті. Петренко наголосив, що електронні документи мають таку ж силу, як і паперові.