Раніше уряд пропонував уніфіковану ставку однакову для усіх видів пального. Зараз є зміни.

Цікаво Ексклюзивно для читачів 24 каналу: як отримати бонус від криптобіржі Bybit


Сергій Куюн

Директор "Консалтингової групи А–95"

Не важливо яка у тебе машина: на дизелі, на бензині чи газу, – мав бути один акциз. І я вважаю, що це справедливо. Це часткове повернення податків, акцизу зокрема, не повне, тому є мінімальний рівень, який повинні сплачувати усі.

Як повідомив 24 каналу експерт, акцизи завжди наповнювали дорожній фонд. Раніше акциз на бензин в 4 рази більший, ніж на газ. Відповідно, той хто на бензині будує в 4 рази більше доріг, ніж той, що на газу. Хоча усі дороги використовують однаково.

Чому уряд прийняв таке рішення

Сергій Куюн розповідає, що під час обговорення популісти почали захищати людей.

Обговорення виявили, що взагалі ніхто не хоче платити податки. Особливо мене здивувала позиція аграрних асоціацій, яким потрібні хороші дороги, але платити податок вони не хочуть. Але якщо не буде хороших доріг, вони не зможуть ані привезти нічого, ані на експорт відправити продукцію. Головними аргументами щодо цієї ситуації є те, що скраплений газ використовують незахищені верстви населення. Я як тоді незахищені верстви населення їздять на різних автомобілях? Це чистий популізм.
– додає експерт.

Як зменшення акцизу на газ вплине на бюджет

За підрахунками експерта, "знижка" на газ обійдеться бюджету в 350 мільйонів гривень щомісяця.

Подивимось, що буде у другому читанні. Хоч я не очікую змін до законопроєкту. Уряду все одно будь-які гроші потрібні, і відповідно вони не наполягатимуть на тому, аби цей акциз на газ підняли.
– каже Сергій Куюн.

До теми Поверненню акцизів на пальне бути: законопроєкт прийняли за основу

Нагадуємо, як стверджують в уряді, ціни на пальне з впровадженням акцизу не здорожчають.

Як розповіла Ольга Василевська-Смаглюк, народна депутатка з фінансового комітету Верховної ради, під час телемарафону, передає 24 канал, ціна має підвищитися для імпортерів, а не для кінцевого споживача.

Проте, якщо імпортери захочуть збільшити ціни для кінцевого споживача, – регулювання ціни відбудеться з боку Кабміну, тобто буде встановлена фіксована ціна для кінцевих споживачів.