На думку вчителя, пріоритетом має бути практичність отриманих знань на уроці. Про це пише 24 Канал з посиланням на медіа НУШ.
Дивіться також Вчителька з Чернівців порівняла власну оцінку за есе з рішенням ШІ: що показав експеримент
Що сказав учитель про сучасний стан програми з біології у школі?
За словами вчителя, школярі вивчають будову мітохондрій, рибосом, серця жаби та пташки, розв’язують генетичні задачі, сушать жуків і приносять скелети риб, але більшість цих знань ніяк не допомагають їм у повсякденному житті.
Я, звичайно, не прихильник того, щоб ми вивчили все. Хай би ми дізналися про меншу кількість фактів, але б дізналися так, що знали б, що з тим робити потім,
– зазначив Шаламов.
Він зазначив, що важливо пояснювати будову власного тіла, особливості роботи серця та кишківника, а також давати практичні поради, що робити при болях чи коли звертатися до лікаря. Вчитель наголосив, що така практична підготовка особливо важлива у сучасних умовах.
Шаламов також навів приклад своїх колишніх учнів, які під час війни організували фонд допомоги та розбиралися з медичними запитами, де 80% запитів виявлялися неперевіреними чи небезпечними для здоров'я.
На його думку, знання, які допомагають розпізнавати і правильно реагувати на такі ситуації, мають стати головною метою уроків біології для всіх дітей, а не лише для майбутніх біологів.
Що відомо про реформу освіти в Україні?
Пріоритети освіти в Україні на 2026-2028 роки містять відновлення шкіл, розвиток профтеху, цифрову трансформацію, патріотичне виховання тощо.
Планується скорочення кількості шкіл, підвищення зарплат вчителям та розвиток дошкілля.
У сфері вищої освіти продовжиться реформа фінансування через державні гранти.


