Про це 24 Каналу розповіла народна депутатка Наталя Піпа. Відомо, що в межах цього дослідження оцінюють знання та вміння 15-річних учнів до читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Його проводять раз на три роки. Але через пандемію востаннє дослідження організували у 2018 році.

До теми Дефіцит учителів в українських школах зріс – звіт PISA-2022

Які результати в українських школярів

Як наголосила Піпа, вперше Україна брала участь у дослідження у 2018 році. Тоді розрив між українськими школярами в місті та селі зі знань математики становив близько 2,5 роки. Саме тому цей предмет згодом став обов'язковим на ЗНО.

Важливо, що це дослідження перевіряє не стільки знання, а вміння застосовувати їх у житті. Цим воно відрізняється від ЗНО. Більшість українських школярів можуть порахувати площу кола та прямокутника. Але коли є завдання вирахувати площу умовної піци, а потім коробки до неї – то у близько половини починають проблеми.

Був вплив пандемії коронавірусу та вже 2 роки повномасштабної війни і постійні стреси. В нас знизилася компетенція читання за 4 роки. Ми і в математиці, і в читанні мусимо шукати шляхи виходу. Але мушу наголосити, що по всьому світу стався спад. Вчора спілкувалася з вчителем фізики з США. Каже, що вони теж помічають, що у старших класах просідає вміння вчитися. Це пов'язане з дистанційним навчанням та коронавірусом,
– сказала Піпа.

Дивіться розмову з Наталею Піпою на ютубі 24 Каналу

Очевидно, що зараз потрібно працювати над психологічною стійкістю дітей та їх здатністю до концентрації. Також важливо, щоб предмети стали більш прикладними, щоб діти розуміли, як застосовувати ці знання в житті.

Виходячи з того, що у нас є, будемо працювати. За 4 роки ми не подолали розрив у математиці між містом та селом. Повномасштабне вторгнення та коронавірус посилили виклики. Українська освіта та більшість вчителів є стійкими та шукають шляхи, як передати знання та компетенції нашим дітям та подбати за їх психічне здоров'я. Це первинне, а далі мусимо надолужувати знання,
– зауважила Піпа.

Чому чимало українських учнів не впоралися з читанням

  • Відомо, що результати українських школярів в читанні знизилися аж на 38 балів. Це у порівнянні з 2018 роком.
  • Очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко пояснила причини такого спаду. Це і коронавірус, і повномасштабна війна, і стрес.
  • Якщо постійний стрес впливає на здатність підлітків концентруватися на великих текстах, то з цим потрібно ретельно працювати. Зокрема, надавати психологічну допомогу. Але й також вчити їх працювати з такими текстами.