Кілька аргументів на користь французьких Mirage 2000 для ЗСУ
Джерело:
Іван КиричевськийУ французький багатоцільових винищувачів Mirage 2000 насправді стільки різних підваріантів, що доволі складно розібратись навіть із довідковими матеріалами під рукою.
Відповідь коментаторам про "кепський літак"
Наприклад, як так, що Mirage 2000-5 у грецьких ВПС можуть бути носіями SCALP-EG, а от у французьких ВПС це літаки більше під завдання протиповітряної оборони.
Читайте також Наступний етап після ТЦК: що відбувається у навчальних центрах
Тому до вчорашнього дня чисельні коментатори так і воліли говорити: "Кепський літак, цей ваш Mirage 2000, для повітряного бою із російськими Су-35 взагалі не підходить". Не підходить, бачте, під умови сучасної війни в повітрі.
З таким успіхом вони могли висувати претензії й до наших Су-24М/МР. Мовляв, чого ці літаки настільки малоефективні у боротьбі з повітряними цілями, радянські конструктори ж туди передбачили можливість підвішувати ракети повітря – повітря малої дальності Р-60 (це був сарказм, якщо що).
Але якщо серйозно, то ось такі акценти. У нас же еталоном вимог є F-16 Block 70, він же F-16V, найсучасніша модифікація цього літака. На менше наше національне самолюбство погоджуватись не хоче.
Втім, тут мало буде просто сказати, що за F-16V черга з отримувачів лише по комерційних контрактах розписана десь до середини 2030-х років, раніше ніяк навіть для Польщі. Лише десяток таких літаків коштує десь 1 мільярд доларів.
Будь-яке перспективне надходження для ЗСУ слід міряти й від нижньої планки спроможностей, які дає нашим військовим наявна техніка. У випадку з авіацією нижня планка – це МіГ-29УБ, на яких взагалі нема бортової РЛС, а для виявлення цілей у повітрі є лише оптико-електронна станція. З озброєння повітря – повітря є хіба що ракети малої дальності Р-60 та Р-73.Цікаво Як Путін 3 години відповідав на питання іноземних журналістів
Так, у французів є новіша авіатехніка – багатоцільові Rafale. Але цей продукт французького ОПК ще більше ексклюзивний продукт, аніж F-16. Середній темп виробництва коливається від 13 до 21 машини на рік, "черга" по контрактах на нові літаки розписана до початку 2030-х років. Щоб упоратись із підрядами, Dassault навіть перекинуло працівників з лінії по виробництву бізнес-джетів.
Вживані Rafale французи продають за схемою "будеш винен, як земля колгоспу, і ще подякуй, що ми таки поставили літаки". Ескадрилья десь 1 мільярд євро коштуватиме, хорвати не дадуть збрехати.
Чому Mirage 2000 для ЗСУ – оптимальний варіант
Якщо із таких ракурсів виходити, то Mirage 2000 для ЗСУ – оптимальний варіант, як не крути. Наприклад, якщо дадуть Mirage 2000-5 чисто під керовані авіабомби AASM Hammer та ракети повітря – повітря MICA – вже гарний інструмент для ППО в тилових районах України та для ролі "артилерії, яка літає" біля лінії фронту.
Якщо це раптом будуть Mirage під далекобійні крилаті ракети SCALP-EG, то у нас заодно можна буде вивільнити Су-24 для апгрейду під ті самі TAURUS.
Зауважте Російський інтерес: чого очікувати від майбутніх виборів у Молдові
Можливо, Mirage 2000 заодно виявляться простішими в освоєнні, аніж F-16. Бо, наприклад, навряд чи французький президент Еммануель Макрон просто так би казав, що програма підготовки льотчиків і техніки займе пів року (усього).
Як уже було публічно "засвічено", одна із ланок тренування наших пілотів на F-16 – це польоти на французьких навчально-бойових літаках Alfa Jet. Своя ПВК з інструкторами під Mirage 2000 у французів теж є.
А ще у відкритий доступ минулої весни французи викладали таке – на початку 2000-х років ВПС Франції під час експерименту встановили, скільки може зайняти базова підготовка пілотів люфтваффе, які до того літали на МіГ-29. Словом, вклались у 3 місяці, щоб навчитись до режиму "зліт – посадка".Питання про необхідність 200 західних літаків для захисту нашого неба нікуди не зникло, одними F-16 це питання не закрити. Тому такі справи, брати й сестри українці.