Укр Рус
1 вересня, 17:04
4

Кремлівські маніпуляції: як Росія стирає жертв з авіаційної катастрофи рейсу AZAL 8243

Основні тези
  • Російський авіакомітет маніпулює звітами про авіакатастрофу рейсу AZAL 8243, виключаючи жертв з офіційної статистики.
  • Втрата навігації та інші деталі катастрофи спотворені в російських звітах, щоб уникнути відповідальності за інцидент.

Російський авіакомітет приховує ключові факти трагедії літака Embraer E190, прибираючи її з річного звіту та маніпулюючи описами пошкоджень. Експерти Dallas пояснили, як в Росії намагаються уникнути відповідальності за наслідки авіатрощі.

Напередодні 42-ї сесії Асамблеї Міжнародної організації цивільної авіації Москва прагне повернутися до Ради організації, всіляко маніпулюючи офіційними звітами. Про це повідомляє 24 Канал, посилаючись на розслідування Dallas

До теми Літак фон дер Ляєн не міг приземлитися через глушіння GPS: в Європі підозрюють Росію, – FT 

Як Росія приховує правду в офіційних звітах?

Російський Міжнародний авіаційний комітет (МАК), створений після розпаду СРСР, базується у Москві й нині діє як політичний інструмент Кремля. 

Зверніть увагу! Організація свідомо прибирає з офіційної статистики жертви катастрофи азербайджанського літака Embraer E190.

Такі висновки експерти Dallas зробили після порівняльного аналізу попереднього звіту Міністерства транспорту Казахстану та щорічного звіту МАК.

У щорічному звіті за 2024 рік (стор. 8) катастрофа згадана, але її жертви "не враховані в статистиці" через "незаконне втручання". Аналогічно ігнорували 298 жертв MH17 у 2014 році. 


Докази маніпуляцій у звітах / Матеріал Dallas

Суттєві спотворення в деталях:

  • Втрата навігації: Казахстанський звіт вказує, що GPS вийшов з ладу через 14 хвилин після входу в повітряний простір Росії (о 04:26 UTC), коли літак готувався до посадки в Грозному. Російський звіт розмиває час, створюючи враження, ніби проблема виникла одразу, аби зняти відповідальність з диспетчерів.
  • Момент ураження: в оригіналі – "звуковий удар" від ракети (о 05:13:31 та 05:13:56 UTC). МАК замінює на "звуковий ефект", применшуючи вибух до "несуттєвого" явища.
  • Характер пошкоджень: казахстанці описують "правильну прямокутну форму" отворів, характерну для шрапнелі ракет ППО. Росіяни опускають це речення, аби лишити простір для альтернативних версій (птахи, дрони тощо).
  • Режим закритого неба: звіт Казахстану згадує план "Килим" (заборона польотів радіусом 50 кілометрів під час дронової атаки), введений о 05:21:42 UTC – після влучань ракет. МАК ігнорує цю деталь, приховуючи відсутність координації між військовими та цивільними службами.
  • Загальна статистика МАК за 2024 рік: 46 авіаінцидентів (40 у Росії) та 65 жертв, без урахування азербайджанського випадку. Це вибірковий облік, подібний до практик авторитарних режимів.

Загальна статистика авіаінцидентів за 2024 рік / Матеріал Dallas

Зверніть увагу! Аналітики Dallas вважають, що Росія системно маніпулює термінами та фактами у звітах щодо авіаційних катастроф, свідомо применшуючи відповідальність за інциденти. 

Заміна слів на евфемізми це один зі складників"новомови", який спотворює реальність і залишає простір для майбутніх виправдань. До того ж, навмисне замовчування ключових деталей дозволяє Росії згодом заперечувати причетність до злочинів. 

На тлі цього Кремль прагне повернутися до Ради ІКАО, хоча країна була офіційно виключена у 2022 році через системні порушення міжнародного авіаційного права.

Що відомо про трагедію рейсу AZAL 8243?

  • 25 грудня 2024 року пасажирський літак Embraer авіакомпанії Azerbaijan Airlines (AZAL) розбився над Чечнею. Ймовірно, літак збили ракетою з російського комплексу "Панцир-С1".
  • Екіпаж намагався здійснити аварійну посадку в Казахстані, але літак впав за 5 кілометрів від аеропорту.
  • На борту перебували 67 осіб: 38 загинули (25 азербайджанців, 7 росіян, 6 казахстанців), 29 вижили.
  • Президент Азербайджану Ільхам Алієв звинуватив Росію в атаці на цивільний борт, вимагаючи вибачень, компенсацій та кримінальної відповідальності.
  • Алієв надав звання Національного героя Азербайджану членам екіпажу. Серед них був пілот Олександр Кальянінов, випускник Української державної льотної академії в Кропивницькому.
  • Москва спочатку заперечувала причетність, але під тиском доказів Володимир Путін попросив вибачення, назвавши інцидент "трагічним випадком" під час відбиття українських дронів. Розслідування доручили міжнародній групі, а "чорні скриньки" розшифрували за межами Росії.