Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Коли востаннє падали українські пасажирські літаки: катастрофи в Ірані та Греції

      Катастрофа пасажирського літака МАУ поблизу аеропорту Тегерана – перша в історії польотів великих українських пасажирських літаків за останні 18 років. Останні перед цією великі авіакатастрофи в історії української цивільної авіації сталися в 2002 році в Ірані та в 1997 році у Греції.

      Що відомо про авіакатастрофу в Ірані 2002 року

      Головне про катастрофу українського літака в Ірані: загинуло 176 людей: останні новини, фото, відео

      23 грудня 2002 року близько 18:00 за київським часом в Ірані розбився літак Ан-140, що належав авіакомпанії "Аероміст-Харків" і виконував чартерний рейс за маршрутом Харків – Трабзон (Туреччина) – Ісфахан. Літак розбився за 70 кілометрів на захід від Ісфахана біля селища Баграбад. На борту перебували 42 пасажири (включно з 6 членами екіпажу) і всі вони загинули. Це були громадяни України і Росії.

      Серед загиблих –7-річний син працівника представництва підприємства "Мотор-Січ" в Ірані.

      Більшість пасажирів – авіаінженери і вчені обох країн, запрошені для участі в церемонії першого офіційного польоту Iran-140. Літак був побудований у межах проєкту спільного ірансько-українського пасажирського літака.

      Про загиблих також було відомо, що вони – працівники Харківського авіаційного заводу, а також високопоставлені представники компаній "Авіоніка", "Антонов", "Аеросила", "Інтерамі", "Рубін".

      Причиною аварії назвали те, що пілоти не впоралися з керуванням через погану видимість і врізалися в скелю.

      Катастрофа літака Ан-140 Іран 2002 рік
      Літак Ан-140 в Ірані в 2001 році / Ілюстративне фото Wikimedia

      Що відомо про авіакатастрофу у Греції 1997 року

      Так, 17 грудня 1997 року пасажирський літак Як-42 української авіакомпанії "Аеросвіт" ("рейс 241") врізався у схил гори Пенте-Пігадія. Літак прямував за маршрутом Київ – Одеса – Салоніки. Він розбився у важких погодних умовах за 72 кілометри від Салонік. Загинули всі 62 пасажири та 8 членів екіпажу.

      На борту були 30 українців, 34 греки, 3 росіян, 2 поляки і 1 німець. Більшість пасажирів летіли до Греції святкувати Різдво.

      Розбитий літак знайшли після 3 днів пошуків у горах під покровом снігу на висоті 1100 метрів. В операції брали участь 5 тисяч військових та 29 гелікоптерів. Під час операції розбився 1 літак грецьких Військово-повітряних сил. На його борту загинули 5 військових.

      Літак Як-42, що зазнав катастрофи, був випущений на Саратовському авіазаводі у 1986 році і налітав 12 008 годин.

      Насправді весь рейс мав здійснювати літак Boeing 737, але в Одесі в нього виявили несправність двигуна. Саме тому політ продовжили на літаку Як-42, який компанія "Аеросвіт" взяла в лізинг у "Львівських авіаліній".

      авіакатастрофа Як-42 Греція Салоніки Аеросвіт фото
      Фото з місця катастрофи літака Як-42 біля Салонік / Фото Wikipedia

      Які були причини авіакатастрофи

      Проведене Грецькою комісією з повітряних аварій та безпеки авіації розслідування назвало кілька головних причин трагедії.

      За інформацією Aviation Safety Network, причинами аварії були неправильні вказівки диспетчерів і помилки пілотів, які не мали досвіду польотів у Салоніки. Літак збився з курсу, пролетів аеропорт Салонік, а коли пілот помітив наближення до землі і намагався відвернути трагедію, було пізно.

      Розслідування також з’ясувало, що під час роботи в кабіні пілотів були відсутні дисципліна і командна робота. Екіпаж був низько кваліфікованим для міжнародних польотів, мав труднощі у спілкуванні з диспетчерами англійською мовою.

      Кого покарали

      У 2000 році 2 грецьких диспетчерів засудили до 5 років в'язниці за ненавмисне вбивство та порушення правил роботи. У 2002 році за апеляцією строк обом скоротили до 4 років та 4 місяців.

      Що відомо про авіакатастрофу літака МАУ в Ірані

      Український літак Boeing 737 авіакомпанії МАУ розбився вранці 8 січня невдовзі після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані. Літак виконував рейс PS 752 Тегеран – Київ.

      Катастрофа сталася приблизно за годину після того, як Іран атакував ракетами військові бази США в Іраку.

      У МАУ повідомили, що літак був новим – виготовленим у 2016 році та отриманим прямо з заводу Boeing. Літак також був справним і останнє технічне обслуговування пройшов 6 січня 2020 року.

      катастрофа МАУ Іран Тегеран фото
      Фото з місця катастрофи українського літака в Ірані / Фото Getty Images

      Що відомо про загиблих

      Загинули всі 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. Серед них були українці: 2 пасажирів та 9 членів екіпажу.

      Більшість жертв – іноземці: 82 іранці, 63 канадці, 10 шведів, 4 афганці, 3 німці, 3 британці. Серед загиблих канадців було багато студентів, які поверталися з канікул.

      При цьому 2 людей не сіли на цей рейс.

      Можливі причини катастрофи

      На місці катастрофи знайшли чорну скриньку. За попередніми даними, аварія сталася через несправність двигуна. Однак точні причини ще належить з’ясувати.

      Посольство України в Ірані спершу заявило, що версія теракту чи ракетної атаки як причини катастрофи літака виключається. Однак потім інформація про це зникла.

      Дивіться сюжет 24 каналу про авіакатастрофу українського літака в Ірані:

      авіакатастрофа МАУ в Ірані що відомо інфографіка
      Головні факти про катастрофу літака МАУ в Ірані / Інфографіка 24 каналу

      Авіакатастрофа українського літака в Ірані МАУ катастрофа Тегеран жертви хто загинув список
      Громадяни яких країни загинули в катастрофі літака МАУ в Ірані / Інфографіка 24 каналу

       

      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин

      Читай новини навіть без інтернету

      Завантажити

      Читай новини навіть без інтернету

      Залиште відгук