Що це означає і як це працює пояснив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський у коментарі "Українській правді".

Майже два тижні тому ми з комітетом Верховної Ради з питань транспорту погодили експеримент із відкритим небом у межах львівського аеропорту. Обговорили це з місцевою владою, перевізниками, аеропортом, Державіаслужбою та іншими залученими сторонами — отримали всебічну підтримку.

Більше того, інші аеропорти й представники компаній галузі на великій нараді, яку міністерство провело минулого тижня, сприйняли новину "на ура".

Отже, "відкрите небо" над Львовом — що це?

Це механізм, який дозволить допустити якомога більше авіакомпаній на львівський ринок і направити прямий туристичний потік у Львів та суміжні регіони.

В очікуванні підписання загальної Угоди про Спільний авіаційний простір, ми відкриємо аеропорт для всіх перевізників на рівні двосторонніх домовленостей між авіаційними органами влади нашої та їх країн. Причому, зробимо це в односторонньому порядку. Тобто, не очікуючи аналогічного кроку з їх сторони.

Державіаслужба вже готує листи до своїх колег у країнах-членах ЄС, у яких на даний момент немає відкритого режиму авіасполучення, із пропозицією зняти наявні обмеження по кількості призначених авіакомпаній і максимальної кількості рейсів до Львова.

Аналогічні листи-"запрошення" вже цього тижня будуть направлені країнам Закавказзя та СНД. Це – потенційні іноземні туристи у Львів, Моршин та Трускавець.

Як це працює

Відучора будь-яка іноземна авіакомпанія може без перешкод отримати від України дозвіл літати у Львів. Для цього їй потрібен лише документ від своєї авіаційної влади, яка підтвердить, що дозволяє перевізнику здійснювати польоти до Львова – стандартний дозвіл, який авіакомпанії завжди мають отримати у своїй країні, перш ніж почати літати будь-куди.

На сьогодні це більше 40 країн Європи, Азії, Північної Америки та Африки.

Винятком на даний момент є лише напрямок Львів-Стамбул, за яким два турецькі авіаперевізники вже здійснюють 7 регулярних рейсів на тиждень – максимум, який дозволений діючою двосторонньою угодою між країнами.

У відповідності до цього договору, ми хочемо спочатку відновити паритет і видати аналогічну кількість частот вітчизняній компанії – у першу чергу, українській дочці Atlasjet, – а потім уже відкривати його для іноземців. На мій погляд, це якраз той випадок, коли потрібно підтримати українське підприємство. Тож, і це вважайте своєрідним запрошенням.

Для українських перевізників Львів також відкритий. І з початку квітня можна подавати заявки на будь-які маршрути.

Проте тут діятимуть обмеження, установлені окремими країнами, якщо вони не захочуть їх зняти для Львова. Наприклад, за угодою із Францією від країни може літати лише один перевізник.

Також варто визнати, що на отримання призначення для українських компаній знадобиться більше часу через судову справу щодо правил призначення на маршрути. Бо зараз ми в правовому вакуумі, що робить неможливим видачу призначень для українських авіакомпаній на потрібні напрямки.

Проте вже 23 квітня Київський апеляційний адміністративний суд розглядатиме апеляційну скаргу міністерства на рішення суду першої інстанції про визнання 245-го наказу недійсним.

І ми сподіваємося, що колегія суддів у складі Лічевецького, Мацедонської та Грищенко об'єктивно розгляне ситуацію й поверне цю справу до правового поля.

Чого очікуємо

Зняття обмежень дозволить збільшити пасажиропотік у львівському аеропорту та сприятиме в'їзному туризму, а також розвитку транзитних перевезень, зокрема до Торонто.

Це й запрошення для лоукостів. Тим більше, що, за моєю інформацією, аеропорт зацікавлений у залученні авіакомпаній і готовий домовлятися про умови співпраці, вигідні для обох сторін.

Для жителів Західної України відкриття нових рейсів – це можливість напряму літати на відпочинок у країни Європи, Азії та Північної Африки тощо без додаткової подорожі в Бориспіль.

Наступним кроком для нас стане оцінка результатів цього експерименту та можливості поширення його на інші регіональні аеропорти.

Тим більше, що таке бажання вони вже озвучили.