Можливості для ринку України, – Стефанішина спрогнозувала перезапуск Угоди про асоціацію з ЄС
Джерело:
ТСННа українському ринку виробники хочуть відправляти на експорт майже всі товари. Одним із ключових аспектів діяльності Мінекономіки є утримувати баланс.
Про це повідомила віцепрем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина. За її словами, Угода про асоціацію між Україною та Євросоюзом – це можливості для малого та середнього бізнесів.
До теми Торгові війни, діджиталізація та Угода про Асоціацію з ЄС: що має врахувати Україна
Український бізнес матиме шанси
На думку Стефанішиної, європейський ринок є надвеликим. Мовиться про 500 мільйонів споживачів.
Перегляд Угоди про асоціацію, який започаткувала Україна, є розширенням можливостей для вітчизняного бізнесу,
– відзначила посадовиця.
Віцепрем'єрка з європитань повідомила, що політичні позиції та перемовини далекі від того, щоб їх одразу відчував кожен громадянин. Зокрема, пропозиції, які затвердив Володимир Зеленський, стосуються:
- виробів зі скла;
- наземного транспорту;
- металургії.
Вітчизняні компанії успішно виходять на євроринок
Стефанішина вважає, що перезапуск Угоди збалансує позицію щодо локалізації виробництва в Україні.
"Наші компанії мають успішні кейси виходу на ринок ЄС. Зокрема, закупівля українських трамваїв або іншої техніки. Проте це складні умови", – розповіла віцепрем'єрка з європитань.
Зверніть увагу! Угода про Асоціацію з ЄС – документ, який підписала Україна 2014 року. Він повністю запрацював 2017 року. Кабінет Міністрів України 2020 року вирішив переглянути документ задля приведення до поточних політичних та економічних реалій.В Україні тривають перемовини щодо Угоди
У межах Угоди, пояснила Стефанішина, Україна хоче збалансувати тарифні позиції, а отже, зменшити бар'єри для виходу на ринок ЄС.
Ми навмисно сформували нашу перемовну позицію з ЄС на основі тих груп товарів, які вже довели свою спроможність. Це не є предметом дискусій про відповідність європейським стандартам, щоб перший раунд перемовин був успішним.
Позиції України насамперед стосуються крохмалю, грибів, меду та цукру. Також мовиться про:
- часник;
- яйця;
- молоко;
- вершкове масло.
"Я з превеликим нетерпінням чекаю наступного раунду перемовин. Ми сформуємо позицію на основі нового бачення та секторів, які розвинулись в Україні", – підкреслила чиновниця.
Варто прочитати В Україні схвалили план з понад 50 проєктів актів для євроінтеграції
За словами Стефанішиної, є дуже великий спектр цікавих пропозицій, які зібрані за результатами консультацій із бізнесом. "Сподіваюся, що 2022 року (президент установив нам такий термін) лібералізуємо торгівлю на 166 позицій", – підсумувала вона.