Про це повідомила віцепрем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина. За її словами, Угода про асоціацію між Україною та Євросоюзом – це можливості для малого та середнього бізнесів.

До теми Торгові війни, діджиталізація та Угода про Асоціацію з ЄС: що має врахувати Україна

Український бізнес матиме шанси

На думку Стефанішиної, європейський ринок є надвеликим. Мовиться про 500 мільйонів споживачів.

Перегляд Угоди про асоціацію, який започаткувала Україна, є розширенням можливостей для вітчизняного бізнесу,
– відзначила посадовиця.

Віцепрем'єрка з європитань повідомила, що політичні позиції та перемовини далекі від того, щоб їх одразу відчував кожен громадянин. Зокрема, пропозиції, які затвердив Володимир Зеленський, стосуються:

  • виробів зі скла;
  • наземного транспорту;
  • металургії.

Вітчизняні компанії успішно виходять на євроринок

Стефанішина вважає, що перезапуск Угоди збалансує позицію щодо локалізації виробництва в Україні.

"Наші компанії мають успішні кейси виходу на ринок ЄС. Зокрема, закупівля українських трамваїв або іншої техніки. Проте це складні умови", – розповіла віцепрем'єрка з європитань.

В Україні тривають перемовини щодо Угоди

У межах Угоди, пояснила Стефанішина, Україна хоче збалансувати тарифні позиції, а отже, зменшити бар'єри для виходу на ринок ЄС.

Ми навмисно сформували нашу перемовну позицію з ЄС на основі тих груп товарів, які вже довели свою спроможність. Це не є предметом дискусій про відповідність європейським стандартам, щоб перший раунд перемовин був успішним.

Ольга Стефанішина

Віцепрем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції

Позиції України насамперед стосуються крохмалю, грибів, меду та цукру. Також мовиться про:

  • часник;
  • яйця;
  • молоко;
  • вершкове масло.

"Я з превеликим нетерпінням чекаю наступного раунду перемовин. Ми сформуємо позицію на основі нового бачення та секторів, які розвинулись в Україні", – підкреслила чиновниця.

Варто прочитати В Україні схвалили план з понад 50 проєктів актів для євроінтеграції

За словами Стефанішиної, є дуже великий спектр цікавих пропозицій, які зібрані за результатами консультацій із бізнесом. "Сподіваюся, що 2022 року (президент установив нам такий термін) лібералізуємо торгівлю на 166 позицій", – підсумувала вона.