Цифрові послуги заощадили Україні та населенню 184 мільярди гривень: деталі дослідження
- Дослідження компанії Civitta показало, що з 2020 року послуги в Дії вже заощадили 184 мільярди гривень.
- У дослідженні детально проаналізували 87 різних послуг у Дії.
Серед них – базові сервіси, унікальні онлайн-програми, а також послуги з високим корупційним ризиком.
Дослідження компанії Civitta показало, що з 2020 року економічний і антикорупційний ефекти від цифрових послуг у Дії вже перевищили 184 мільярди гривень.
Дослідження охопило понад 80 послуг – від довідок і підписів до програм підтримки – єОселя, Нацкешбек чи єРобота, пише 24 Канал.
Дивіться також Україна першою у світі інтегрувала штучний інтелект в державні послуги
Що показали результати дослідження?
Цифровізація – це не просто модне слово, а справжній рушій розвитку держави та цю тезу підтверджує нове дослідження компанії Civitta. З 2020 року економічний та антикорупційний ефекти від цифрових послуг у Дії вже перевищили 184 мільярди гривень.
Це збережені сотні мільйонів годин для громадян, які тепер не витрачають час у чергах і колах бюрократії. Це прозорі державні послуги – без хабарів і посередників.
Кожен цифровий сервіс вбиває чергову корупційну схему та робить державу прозорою та зручною для людей. Цифровізація – найефективніший інструмент боротьби з корупцією, і ми будемо й надалі масштабувати цей ефект для всієї країни,
– зазначив Михайло Федоров, Перший віцепрем'єр-міністр – Міністр цифрової трансформації.
Федоров зазначив, що цифровізація – найефективніший спосіб боротьби з корупцією / Фото з телеграму міністра
Раніше держава витрачала на одну офлайн-послугу понад 1 500 гривень. Тепер, завдяки Дії, витрата на одну послугу в онлайні в 6 разів дешевше – у середньому всього 242 гривні. А громадянам не потрібно витрачатися на транспорт та друк стосів документів. Щороку "базові" онлайн-послуги заощаджують 49 мільярдів гривень, або майже 7 річних бюджетів Миколаєва.
"Це унікальне дослідження і для України, і для світу. Ми рахували не лише економію часу чи витрат громадян, а й ефекти від програм-каталізаторів – як-от єОселя чи єВідновлення. Також вимірювали антикорупційний ефект: через інтерв'ю з'ясували "такси" та масштаби хабарів. Це нетривіальна методологія, адже йдеться про приховані процеси", – зазначив Кирило Криволап, керівний партнер Civitta Україна, керівник ГО Центр економічного відновлення.
Він додав, що "саме тому результати особливо цінні – вони показують реальну картину й доводять, що цифровізація ламає корупційні моделі".
У дослідженні детально проаналізували 87 різних послуг у Дії. Серед них — базові сервіси (довідки, витяги, Дія.Підпис), унікальні онлайн-програми (єОселя, єРобота, Національний кешбек), а також послуги з високим корупційним ризиком (будівельні послуги, статус ВПО, послуги для моряків).
Головні результати дослідження:
- 7,4 мільярда гривень на рік більше не витрачають на хабарі та посередників
Будівництво, статус ВПО, дипломування моряків – роками ці сфери вважалися найбільш схильними до корупції, а отримання послуг було складним та забюрократизованим. Тепер вони зручні та прозорі. Їх цифровізація має найбільш відчутний результат – щорічно заощаджується 4,2 мільярда гривень. А загалом усі цифрові послуги заощаджують 7,4 мільярда гривень.
- "Базові" онлайн-послуги заощаджують 49 мільярдів гривень на рік
Цифровізація "базових" послуг, як-от отримання витягу про місце проживання, щорічно економить громадянам та державі 49 мільярдів гривень. Якщо онлайн-послугами будуть користуватися всі українці, показник може сягнути 75 мільярдів гривень на рік.
- 6,5 мільярдів гривень на рік заощаджують програми підтримки в Дії
єРобота, єВідновлення, Нацкешбек – запуск цих програм у Дії не тільки підтримує людей і стимулює розвиток економіки, а й заощаджує мільярди державі. Завдяки цифровізації витрати на них майже зникли – їх вдалося зменшити на 99%.
Цифровізація – це передусім про людей. Вона економить мільярди для держави й тисячі гривень для кожної сім’ї, але найголовніше – вона повертає людям час і руйнує корупційні схеми. Завдяки підтримці уряду Швейцарії Україна стає прикладом для світу, як цифрові рішення змінюють державу зсередини,
– наголосив Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа.
Цифрові сервіси прибирають простір для корупції та полегшують життя українців, тому цифровізація продовжується.
Михайло Федоров зазначив, що зараз йде робота над кількома проєктами: запуск е-Нотаріат, готується запуск еАкциз, створюється система онлайн-моніторингу грального бізнесу та переводиться в цифру будівельна сфера. Це зробить послуги прозорішими та прибере корупційні схеми.
"Тож наступного року антикорупційний ефект Дії буде ще більшим", – написав у своєму телеграмі міністр.
Дослідження проведено Civitta на замовлення Міністерства цифрової трансформації України за підтримки Програми EGAP, що впроваджується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії.
Що планують запустити в Дії?
- Для бізнесу готують цифрові сервіси та контрольні процедури, включно із системою "е-Акциз".
- Також міністерство розширюватиме цифрові послуги у сферах соціального захисту, медицини, оподаткування, а також підтримки ветеранів.
- Окрему увагу приділено боротьбі з корупцією. Для цього впровадять "е-Нотаріат" і онлайн-моніторинг ліцензій грального бізнесу.