16 жовтня вступили у дію накази Міністерства юстиції та Міністерства фінансів про електронний онлайн обмін інформацією між відомствами. Що це означає? Українцям, які хочуть запустити бізнес, більше не потрібно особисто контактувати з чиновниками Державної фіскальної служби, тепер це можна робити в інтернеті!

Інтернет-реєстрація

Міністр юстиції Павло Петренко пояснив, що якщо ви зареєструвалися в реєстрі міністерства, кожні 2 години ця інформація в електронному вигляді потраплятиме до інших органів. А ці органи протягом двох годин надають оновлену інформацію зі свого реєстру.

Ми зробили наступні спрощення. Це те, що стосується електронної реєстрації. З 7 квітня цього року можна зареєструвати компанію, вибрати модельний статут. При цьому ця операція є безкоштовною послугою. Це займає не більше 24 годин,
– наголосив Міністр юстиції.

Головний експерт Ради підприємців при Кабінеті міністрів України Андрій Забловський у коментарі сайту "24" зауважив, що нарешті, буде впроваджений принцип "єдиного вікна", про який так багато говорили.

Тепер є можливість одразу зареєструватися у Мінюсті на відповідному електронному сервісі. А вони (міністерства – "24") між собою спілкуватимуться за принципом "єдиного вікна", який досі не працював, але тепер має, нарешті, запрацювати. Тобто, не ви повинні бігати і довідки передавати з органу в орган, а вони самі це робитимуть за рахунок об'єднання баз,
— відзначив він.

Експерт уточнив, що така схема реєстрації буде однакова як для фізичних, так і юридичних осіб.

Як зареєструватись

Етапи роботи із реєстраційним порталом описані на офіційному сайті мін'юсту. Треба увійти в розділ "Електронні сервіси", далі натиснути кнопку "Реєстрація юридичної особи або фізичної особи-підприємця".

Схема кроків реєстрації:

1.Отримати ЕЦП (електронний цифровий підпис).
2. Зареєструватись в системі.
3. Увійти в приватний кабінет.
4. Створити заяву.
5. Підписати заяву ЕЦП.
6. Відправити заяву.
7. Перевірити стан розгляду заяви.
8. Отримати електронний або паперовий документ.

У правому верхньому куті сайту, коли на екрані бачите цю схему, є також кнопки "Реєстрація", "Вхід" і "Відновлення доступу". Якщо ви вперше реєструєтесь – потрібна перша кнопка.

Зверніть увагу, що для реєстрації вимагається встановлення програми Silverlight від Microsoft, яку безкоштовно запропонує реєстраційний портал. Далі потрібно слідувати за підказками.

Тестовий режим і саботаж

Найближчі 2 тижні система працюватиме у тестовому режимі. За цей час буде виявлено та усунуто всі недоліки, і має повністю втілитися в життя сентенція про "реєстрацію за один день", коли вранці ви реєструєтесь як бізнесмен, а увечері вже всі дозвільні служби вас автоматично додають до своїх баз.

За словами міністра, це дуже "серйозний маяк" для Світового банку для підвищення позиції України в рейтингу Doing Business.

Станом на сьогодні 78% центрів надання адмінпослуг вже підключилися до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Тепер доступ до реєстру є у відповідного співробітника центру і він сам може перевірити потрібну інформацію. А отже, при зверненні до цих центрів за дозвільним документом у вас не мають права вимагати, наприклад, довідку про те, що ви підприємець.

Урядова ініціатива щодо заборони органам місцевої влади та ЦНАПам вимагати довідки в громадян мала запрацювати ще з 1 жовтня. Однак, за словами міністра Петренка, на місцях почали саботувати дану ініціативу. Сьогодні на тому ж сайті Мін'юсту можна подивитися, в яких регіонах ще не підключилися до реєстрів.

Читайте також: Електронний уряд для початківців