Закон про реінтеграцію Донбасу
Я не знаю жодного закону, який повертав би втрачені території. Території повертають збройні сили. Шкода, що тільки на 4 рік війни Верховна рада спромоглася назвати речі своїми іменами.
Проте законопроект має багато суперечливих і шкідливих норм. Про які наша фракція неодноразово наголошувала. Дуже добре, що закон розглядався за повною процедурою і все суспільство могло спостерігати за прийняттям. Головні з них.
По-перше: в законі окрім преамбули і короткої згадки в другій частині, зовсім не згадується про Крим. Тобто закон повторює логіку Кремля, що їх Росії в Криму немає. Хоча я вважаю, що якщо в країни один ворог, один спосіб окупації, то і має бути один закон. Це відбувається через домовленості з Путіним.
Читайте також: Повернення Криму і Донбасу: про головні зміни і суперечності закону про деокупацію
По-друге: в тілі закону немає жодної згадки про дату початку окупації. Якщо цього не бути, то ми звільнено Росії від відповідальності перед Україною. І це знову виглядає, як капітуляція України. І я як депутат парламенту, який присягав народу України, не можу з цим погодитись.
По-третє: дуже невизначеним залишається порядок застосування ЗСУ. Тобто закон і далі не називає війну війною. Пропонується створювати якісь окремі порядки.
Саме тому ми сьогодні хотіли донести більшості ці всі недоліки закону. Але, на жаль, якогось консенсусу ми не дійшли. І розгляд цього законопроекту продовжиться завтра.
Більше – дивіться в інтерв'ю