Відомо, що на борту Су-30СМ було два льотчики й жоден з них, найімовірніше, не вижив. В етері 24 Каналу головний редактор Defence Express Олег Катков пояснив, чому можна вважати цю подію унікальною.
Читайте також Моніторингові канали розкрили інформацію про зниклого російського пілота Су-30
Як було збито Су-30СМ
Як зазначив головний редактор Defence Express, українським військовим вперше вдалося поцілити з ПЗРК у літак, перебуваючи на моторному легкому човні у відкритому морі.
Треба розуміти, наскільки це складно, тому що збиття літака, чи взагалі будь-якого літального апарата, з ПЗРК це дуже висока майстерність. Коли йдеться про відбиття нападу саме літака, то за лічені секунди необхідно не лише ухвалити рішення, а й здійснити всю підготовку до пуску, навестись,
– мовив Катков.
До слова, ПЗРК важить декілька десятків кілограмів разом з ракетою й ним ще треба поцілити у літак, щоб його захопила головка самонаведення ракети й здійснила пуск. Саме тому йдеться про професіоналізм українських бійців Головного управління розвідки.
Важливо! Від початку повномасштабного вторгнення українські захисники збили 369 літаків.
У Су-30СМ є французька авіоніка
У Defense Expres зазначали, що винищувачі Су-30СМ, які російське військо експлуатує на полі бою, активно використовують авіоніку західного виробництва, переважно з Франції. Попри те, що у Росії було представлено план імпортозаміщення кожного з компонентів, питання обслуговування наявних на літаках західних пристроїв не втратило актуальності.
Однак разом з тим, після повномасштабного вторгнення через санкції, Росія втратила можливості обслуговувати встановлені на Су-30СМ західні компоненти.
Дослідники InformNapalm провели розслідування, в рамках якого отримали документи, що свідчить про те, як Росія змогла обійти ці санкції.
Країна-агресор дійсно використовувала величезну кількість західних компонентів у своєму озброєнні, зокрема у винищувачах. До прикладу, у Су-30СМ встановлювалися монітори від французької компанії Thales й інша бортова апаратура,
– зазначив головний редактор Defence Express.
Станом на 2021 рік у ворога було понад сотню одиниць Су-30СМ. Тож, попри заяви про імпортозаміщення, у Росії є величезна кількість літаків, які необхідно обслуговувати.
Для цього заднім числом була організована формалізована компанія у Казахстані, яка стала одним з партнерів французької компанії. Тобто, через Казахстан відбувається обслуговування французьких комплектуючих. Формально французька компанія не веде справи з Росією.