Під цим гаслом наразі приймаються за щось нормальне, схвалюване такі речі, як погроми ромських поселень, расистські напади на кафе в центрі Києва, намагання нацистів зупинити феміністичну акцію в Києво-Могилянській академії та взагалі ультраправе насильство, що стало вже звичною відповіддю на ліві, феміністичні та квір-ініціативи*.

"Вороги" для симпатиків правого дискурсу – це й жінки, й роми, й квір-люди, й будь-хто, кого вони маркують як "Інших".

*Квір – загальний термін для сексуальних і гендерних меншин, що не є гетеросексуальними або є представниками подвійної статі. Спочатку це слово означало дивний або своєрідний, дивний використовувалося як лайливе слово по відношенню до гомосексуала наприкінці 19-го століття. Починаючи з кінця 1980 років, деякі політичні та соціальні ЛГБТ групи стали реапроаціювати слово, створивши співтовариство і відстоюючи політичну ідентичність.

Читайте також: 7 нападів і 10 постраждалих: чим закінчився "Київпрайд-2017"

Таким "ворогам" і необхідний квір-дискурс, ідеї про деконструкцію панівної нормативності та рефлексія над власними привілеями та пригніченням. У контексті сьогоднішньої української реальності загравання учасників "КиївПрайду" з націоналізмом виглядають як намагання вбудуватися в нинішню нормативну систему, створити нові ієрархії.

Така "толерантність" тільки підтримує ультраправі настрої в суспільстві та замість обіцяної "інклюзивності" виключає та робить невидимими велику кількість людей та їхні проблеми. Андроцентричний*, циснормативний* "КиївПрайд" належить білим цисгендерним багатим геям, які намагаються привласнити собі простір так званої "ЛГБТ-спільноти".

*Андроцентризм – практика, свідома або несвідома, що розміщує чоловічу особу або чоловічу точку зору в центр свого погляду на світ, його культуру та історію.

*Цисгендерність – термін, що позначає людей, чия гендерна ідентичність співпадає з біологічною статтю.

Читайте також: Чому ЛГБТ-спільнота проводить Марші рівності

А квір-людям таке "включення" ніяк не допоможе: воно тільки ще більше обмежить для них можливості бути поміченими. Реакція на вислів ще більше підтверджує його актуальність: не тільки ультраправі закликають знайти та "притягнути до відповідальності" його автор/ку, а й учасники "КиївПрайду" відповіли на нього ідеями цензурувати плакати наступного року, аби не ганьбити імідж нормативного "КиївПрайду" радикальною квір-повісткою.

Називаючи плакат "проплаченою провокацією", самі учасники Маршу рівності довели, що країна все ж таки не для всіх.

Коментар автора анонімно опубліковано на VECTOR.media.