"Я дуже радий, що прем'єр-міністр (Гроймсан) приділив цьому увагу, оскільки це проблема його рівня за своїм масштабом і впливом на промисловість країни, на ГМК і на всю економіку. Дійсно, існує корупційна схема, дискримінаційний підхід до розподілу вагонів "Укрзалізниці". За розподіл вагонів беруться гроші. За нашою інформацією, від тисячі до двох тисяч за вагон. Але збитки, які завдаються чиновниками "УЗ", значно більші. Уже в серпні ми оцінюємо, що втрати від такої політики залізниці для ГМК склали близько 100 мільйонів доларів", – сказав він в ефірі телеканалу 112.

За його словами, чиновники "УЗ", перевищуючи свої повноваження, заробляють гроші на розподілі вагонів, завдаючи шкоди галузі, яка набагато перевищує навіть ті гроші, які вони безпосередньо собі заробляють в кишеню.

"Ми дуже сподіваємося, що новий керівник "УЗ" (Євген Кравцов) все-таки зверне увагу на пріоритети, які розставляє прем'єр-міністр. І що для нас важливо – це проблема, яка може бути вирішена в дуже стислі терміни, досить операційного рішення. Дуже проста схема: перевізники, вантажовідправники забезпечуються вагонами "Укрзалізниці" на рівні середньої частки "УЗ" на ринку піввагонів України, тобто близько 35-40%", – зазначив Каленков.

Глава "Укрметаллургпрому" також повідомив, що коли вантажовідправники не отримують заявлені вагони "УЗ", вони змушені терміново шукати вагони зі сторони.

"Іноді це виходить, іноді ні. Тому або вагони втридорога купуються, або ж просто вантажі не потрапляють вчасно. Тому ГМК зазнає вкрай значних збитків", – наголосив він.

Відповідаючи на питання, який розмір цих збитків, Олександр Каленков повідомив, що за серпень вони вже складуть 100 мільйонів доларів, на поточний рік – 1,2 мільярда доларів.

"І потрібно розуміти, що ми втратили підприємства на неконтрольованій території. Зараз за 7 місяців ми маємо мінус 18% у виробництві сталі, це близько 2 мільйонів тонн. Ми говоримо про фактично 2 мільярди доларів за рік валютних надходжень. Це вже значуще. Зараз нам потрібно перекрити недопоставки сталі з тих підприємств збільшенням виробництва на контрольованій території. Це можна зробити тільки, якщо інфраструктура не буде нас підводити. На жаль, останні рік-півтора інфраструктура – це вузьке місце. Ми не виробляємо і не можемо поставити свою продукцію не через те, що ми не можемо продати. А через те, що ми не можемо вчасно завантажити, перевезти і так далі. Це велика проблема була і з минулим керівництвом "УЗ". Я сподіваюся, що нинішнє керівництво залізниці поставить собі в пріоритет нашу галузь, оскільки недооцінювати її не можна. Це третина всього промислового виробництва, а якщо брати суміжні галузі і так далі – фактично половина всього виробничого комплексу країни. І поряд з АПК це основний постачальник валюти в країну", – констатував Каленков.