За словами експертів, наразі мало лише розробити законодавчу базу, необхідно проводити роз’яснювальну та освітню роботу з населенням, аби уникнути конфліктних ситуацій споживачів фінансових послуг з їх безпосередніми надавачами.

“Треба попереджувати ці проблеми і ризики у відносинах споживача і фінансових інституцій. На першому місці попереджувальних таких заходів це є належний нагляд, але я не впевнений що належний нагляд залежить від того чи одна інституція його здійснює, чи три, як це є в Україні, головне це правила гри”, - каже директор юридичного департаменту НБУ Віктор Новіков.

Водночас фахівці зауважують, процес консолідації принципів захисту прав споживачів фінансових послуг вже розпочався. Вітчизняним банкірам у цьому допомагають міжнародні експерти. Зокрема, розробляють спільний план дій.

“Всі міжнародні організації спрямовують свої зусилля на узгодження єдиних уніфікованих принципів захисту прав споживачів, які я сподіваюся будуть обов’язковими стандартами щодо впровадження на всіх ринках фінансових послуг”, - каже ст. фін. спеціаліст Світового Банку в Україні Анжела Пригожина.

Наразі учасники ринку переконані, що необхідно передбачити стимули для забезпечення належної поведінки у сфері захисту прав споживачів всіх сторін разом із покараннями.