Адміністрація Президента – це незареєстрована структура, але тут близько 400 людей працює на главу держави.

Читайте також: Подарунок як мистецтво: чим потішив киян мільйонер Рінат Ахметов

Вони отримують зарплату з бюджету і готують рішення, які стосуються усієї країни, у дивному статусі Допоміжного органу. За документами, працівники зареєстровані в іншій структурі – Державне управління справами. Цей юридичний казус несе за собою дуже серйозні наслідки, наприклад, АП фактично не несе відповідальність за свої дії.

Її керівники обіймають посади, які визнані високо корупційно ризикованими, проте вони не подають декларації або можуть писати в них будь-що.

Адміністрація Президента навіть не має рахунків в банку, але лише на зарплати передбачено 300 мільйонів гривень, перерахованих в бюджет платниками податків. Так було за всіх президентів і Петро Порошенко не став це змінювати, але з 2016 року з'явилася одна новація – керівництво АП випало зі списку державних службовців.

Ще до 2016 року усі незареєстровані працівники хоча б були держслужбовцями. Так їх визначив указ підписаний Віктором Януковичем. З 2016 року керівництво Адміністрації Президента з цього переліку випало.

Або вони є держслужбовцями, тоді вони не призначаються Президентом, а обираються згідно з конкурсом. Вони мають знати українську мову і складати тест. АП тоді була категорично проти, тому другий варіант був вивести їх з державної служби і нехай призначають кого хочуть, але вони не будуть отримувати зарплату та пенсію державних службовців,
– зазначила народна депутатка від "Батьківщини" і одна з авторок поправки Альона Шкрум.

Ця нісенітниця сталася через закон про держслужбу, точніше одній поправці, яка вивела главу АП та його заступників з переліку держслужбовців. Проте іншим чином їх не визначили.

Читайте також: Бізнес на органах: як збагатився посадовець СБУ, чий підпис доводив людей до інфаркту

Вийшов такий собі компроміс: керівництво офісу гаранту не зазіхає на пенсію, але обирається не публічно. Величезним плюсом цього є те, що вони не подають електроні декларації.

Більше – дивіться у програмі.