Що відомо про загиблий екіпаж літака МАУ Boeing 737

Важливо! Сорок днів після катастрофи МАУ в Ірані: головне про трагедію

На борту літака Boeing 737 авіакомпанії МАУ працював посилений екіпаж, враховуючи складність і тривалість рейсу з Тегерана до Борисполя. На рейс 8 січня відібрали одних з найдосвідченіших пілотів.

Одним з таких був командир екіпажу Володимир Гапоненко. Він мав 11 тисяч годин нальоту. Навчався в Льотній академії Національного авіаційного університету в Кропивницькому. У чоловіка залишилося 2 доньки.

Дружина командира екіпажу Катерина під час включення на одному з телеканалів сказала, що тримається заради дітей. Про смерть чоловіка дізналася не від представників МАУ, а з новин.

Катерина Гапоненко додала, що її чоловік був пілотом усе життя і не уявляв свого життя без неба.

Володимир Гапоненко жертви авіакатастрофа МАУ Іран фото
Командир екіпажу Гапоненко з доньками / Фото з фейсбук-сторінки Гапоненка

Володимир Гапоненко командир екіпажу літака МАУ катастрофа Іран
Гапоненко з дружиною та дітьми / Фото з фейсбук-сторінки

Читайте також: Повний список загиблих пасажирів та членів екіпажу літака МАУ

Олексій Наумкін – інструктор на літаку, мав 12 тисяч годин нальоту. Був учителем для десятка інших пілотів і командирів компанії МАУ.

Олексій Наумкін фото бортпровідник МАУ катастрофа Іран
Олексій Наумкін / Фото з фейсбук-сторінки Наумкіна

Сергій Хоменко – другий пілот, мав 7 тисяч 600 годин нальоту. Колишній військовий льотчик Збройних сил України. Понад чотирнадцять років літав у складі екіпажів літаків Ту-134, Ан-26, Ан-30.

сергій хоменко
Пілот Сергій Хоменко

Пройшов шлях від командира авіаційного загону літаків Ту-134 до командира ескадрильї "Блакитна стежа". Багато років очолював екіпажі, які виконували спостережні польоти у рамках Договору з відкритого неба в різних країнах світу. Виховав не одного льотчика I класу.

сергій хоменко
Сергій Хоменко / inforesist.org

"Професіонал у своїй справі, льотчик від Бога, справедливий і вимогливий керівник, а водночас людина широкої душі", – так згадують його колеги.

Катерина Статнік – бортпровідниця з Херсонщини. Дівчина не дожила до свого 28-річчя два тижні. Катерина закінчила школу із поглибленим вивченням іноземних мов. Вона досконально знала англійську і французьку і була однією з найкращих випускниць.

Більше про Катерину: Ми всі пишалися нею, – спогади близьких стюардеси Каті Статнік, яка загинула в авіакатастрофі

Після того, як літак розбився, ЗМІ облетіла новина, що нібито саме бортпровідниця Катя Статнік за мить до трагедії встигла додзвонитися рідним і сказати, що літак обстріляли. Але це виявилося фейком – сестра Каті спростувала цю інформацію.

Катерина Статник бортпровідниця МАУ катастрофа Іран фото
Статник зустріла Новий рік у Києві / Фото з інстаграм-сторінки Статник

Катерина Статник бортпровідниця МАУ катастрофа Іран фото
З підписниками Катерина ділилася яскравими фото з подорожі / Фото з інстаграм-сторінки

бортпровідниця МАУ Статник фото катастрофа літака МАУ Іран
Бортпровідниця літака МАУ Статник / Фото з інстаграм-сторінки

Марія Микитюк – 24-річна бортпровідниця родом з Івано-Франківщини. Дівчина була єдиною дитиною у сім’ї, її виховувала мама. Марія закінчила Національний авіаційний університет у 2018 році. Одногрупники згадують її веселість та щирість.

У наступному 2021 році планувала одружитися зі своїм хлопцем Богданом.

Маша була дуже яскравою, красивою, веселою і душевною дівчиною. Справжній приклад для студентів. Вміла знатно веселиться і закривати сесії на 5.0. Любила небо і дуже пишалася своєю роботою. Таких позитивних і активних людей потрібно ще пошукати,
– розповів її наречений.

Бортпровідниця МАУ Марія Микитюк фото катастрофа літак Іран
Бортпровідниця МАУ Марія Микитюк / Фото з інстаграм-сторінки Микитюк

Марія Микитюк бортпровідниця МАУ фото
Марія Микитюк планувала наступного року весілля / Фото з інстаграм-сторінки

Попрощатися із Марією на панахиду до Івано-Франківська прийшло понад пів тисячі людей. Поховали дівчину у рідному селі Старі Кривотули.


Панахида за Марією Микитюк у Івано-Франківську / Фото: Суспільне.ua

Валерія Овчарук – бортпровідниця родом з Луганська, жила в Києві. Публікувала фото зі США, Канади, Індії, Італії, Китаю, Таїланду, Грузії.

I believe I can fly. I believe I can touch the sky,
– вказано в описі профілю Овчарук в інстаграмі.

Колега загиблої Тетяна розповіла, що вона одного разу звільнилася через сімейні обставини і кинула улюблену роботу. Опісля Валерія переїхала до Одеси, та все ж повернулася в авіацію. Її взяли назад, оскільки була хорошою бортпровідницею. Зазвичай такого не роблять: тих, хто пішов, назад не приймають.

"Робото, я тебе люблю", – підписала своє останнє фото Валерія в інстаграмі.

Валерія Овчарук бортпровідниця МАУ Катастрофа літака Іран
Бортпровідниця МАУ Валерія Овчарук / Фото з інстаграм-сторінки Овчарук

Валерія Овчарук бортпровідниця МАУ Фото катастрофа літак Іран
Бортпровідниця МАУ Валерія Овчарук / Фото з інстаграм-сторінки

Валерія Овчарук МАУ катастрофа літака Іран фото
Останнє фото Валерії Овчарук в інстаграмі / Фото з інстаграм-сторінки

Юлія Сологуб – бортпровідниця родом із Нововолинська. У грудні 2019 року їй виповнилось 25 років. Стюардесою в МАУ вона працювала приблизно пів року – найменше з усього екіпажу, який загинув.

авіакатастрофа сологуб юлія
Юлія Сологуб працювала стюардесою лише пів року / Волинські новини

У Нововолинському ліцеї Юлія поглиблено вивчала іноземні мови, вступила у Національний авіаційний університет у Києві. У 2018 році Юлія Сологуб вийшла заміж.

Ігор Матьков – 34-річний бортпровідник, який 10 років працював у МАУ. Закінчив факультет іноземних мов, а перед тим навчався в Кіровоградському льотному училищі.

Ігор Матьков авіакатастрофа МАУ Іран
Бортпровідник МАУ Ігор Матьков / Фото з фейсбук-сторінки

Батьки Ігоря розповіли, що дізналися про авіакатастрофу після дзвінка доньки та зі ЗМІ.

"Подзвонила донька зі Штатів о 6:15. Сказала, що в Америці повідомили – розбився літак МАУ. Вона питає: куди полетів Ігор? Ми сказали – в Тегеран, ранковим рейсом мав прилетіти. І потім на відео знайшли падіння літака", – розповів журналістам 24 каналу батько загиблого Валерій Матьков.

У нього не було сім'ї, ми з батьком – його сім'я. Ми вчора з ним ввечері попрощалися. Нам ще рукою помахав. Рейс туди був вечірній, а вранці – назад. Каже – я, мамо, вранці буду,
– розповіла матір загиблого.

Денис Лихно – бортпровідник з Переяслава. Навчався в НАУ на аерокосмічному факультеті в 2012-2018 роках. В авіації працював близько п'яти років. В інстаграмі бортпровідника опубліковано багато яскравих фото і дописів про кохання. Судячи з усього, на деяких знімках Лихно зображених зі своєю дівчиною.

Денис Лихно бортпровідник МАУ катастрофа літака МАУ Іран фото
Бортпровідник МАУ Денис Лихно / Фото з інстаграм-сторінки

Денис Лихно бортпровідник МАУ фото
Бортпровідник МАУ Денис Лихно / Фото з інстаграм-сторінки

Що відомо про пасажирів

Олена Малахова – директорка авіакомпанії ТОВ "Скайавіатранс", яка займалася перевезенням вантажів. За інформацією CNN, компанія "Скайавіатранс" пов’язана з двома іншими, які фігурували у звітах ООН про таємне постачання зброї до Лівії. Зокрема, Малахова – співвласниця фірми Volaris Business, офіс якої розташований в Единбурзі,

Детальніше: Загибла в літаку МАУ українка керувала компанією, яка могла незаконно постачати зброю в Лівію

Один з літаків "Скайавіатрансу" вантажний Іл-76ТД був знищений у Лівії під час обстрілу у серпні 2019 року. За даними МЗС України, літак транспортував гуманітарний вантаж. Проте лівійський генерал Халіфа Хафтар заявляв, що літак доправляв військову техніку для уряду національної згоди, який підтримує ООН.

пасажирка літака МАУ Олена Малахова фото
Пасажирка літака МАУ Олена Малахова / Фото Linkedin

Другій пасажирці – Ользі Кобюк був 61 рік. Фатальним рейсом Тегеран – Київ вона поверталася від своєї доньки, яка вийшла в Ірані заміж.


Ольга Кобюк поверталася від доньки, яка переїхала до Тегерану / фото з фейсбуку Кобюк

Що відомо про загиблих українців в авіакатастрофі: дивіться відео

Головні факти про авіакатастрофу українського літака в Ірані

  • Український літак Boeing 737 авіакомпанії МАУ виконував рейс PS 752 Тегеран – Київ і розбився вранці 8 січня невдовзі після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані.
  • Катастрофа сталася приблизно за годину після того, як Іран атакував ракетами військові бази США в Іраку.
  • Літак був виготовлений у 2016 році та отриманим прямо з заводу Boeing. Літак був справним і останнє технічне обслуговування пройшов 6 січня 2020 року.
  • Загинули всі 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. Серед них були українці: 2 пасажирів та 9 членів екіпажу.
  • Жертви серед іноземців: 82 іранці, 63 канадці, 10 шведів, 4 афганці, 3 німці, 3 британці. Серед загиблих канадців було багато студентів, які поверталися з канікул.
  • Літак був збитий військовими іранською ракетою.
  • Іран офіційно визнав, що його військові випадково збили літак 11 січня – лише через 3 дні після катастрофи. Відповідальність за злочин взяв на себе Корпус вартових ісламської революції. Президент Ірану Хасан Рухані попросив вибачення перед українцями за катастрофу та запевнив у справедливому розслідуванні аварії.
  • 14 січня в Ірані арештували ймовірних винуватців катастрофи українського літака МАУ під Тегераном.


Мапа падіння літака МАУ в Ірані / Інфографіка 24 каналу​


Головне про авіакатастрофу МАУ/ Інфографіка 24 каналу​