Запуск залізниці з Маріуполя став б справжнім викликом для українських військових. Однак проблему вирішили "рубати в корені". Детальніше про зірвані плани росіян 24 Каналу розповів радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко.
Дивіться також Нова військова стратегія України вражає Росію у "хворі місця", – The Spectator
Що завадить росіянам побудувати залізницю
Днями в районі базування інженерних підрозділів окупантів у селі Гранітне відбулася "бавовна". Залізничне сполучення, у яке було влучання, з'єднувало між собою захоплені Маріуполь, Волноваху, Донецьк. Росіяни мали на меті з'єднати ці тимчасово окуповані території з Ростовом-на-Дону.
Цим шляхом окупанти ще не користувалися. А після удару вже й не будуть.
Це насправді повторний прильот протягом січня. Він поставив жирний хрест, і на 2024 рік можна забути про будівництво залізниці, яка мала з'єднати Маріуполь з Ростовом-на-Дону через всі окуповані території. Це як була "волога" мрія росіян, так нею і залишиться,
– наголосив Петро Андрющенко.
Власне, росіяни були дуже близькими до запуску моста. Його залишалося лише трохи добудувати, однак Сили оборони стали на заваді цьому.
Яку альтернативу можуть обрати росіяни
Оскільки ситуація з логістикою для окупантів погіршилась, так і не покращившись, вони почали шукати інші шляхи перевезення техніки.
Від росіян пішли заклики відновити логістику, яку вони ще глобально не використовували. Мовиться про Маріупольський порт. Її не використовували, тому що перша спроба створити на території порту склад з технікою, закінчилася "бавовною". Після того росіяни не ризикували,
– зауважив Андрющенко.
Після невдалої спроби Маріупольський порт фактично віддали в приватне користування Марата Хуснулліна – віцепрем'єра Росії. Він також є заступником голови уряду Росії з питань будівництва, житлово-комунального господарства та регіонального розвитку.
"Якщо почнуть заводити в море судна з боєприпасами та технікою, то нічого доброго в цьому не буде. Це справді допоможе відновити їм логістику. Але це великий ризик для росіян", – додав заступник мера Маріуполя.
За словами Андрющенка, якщо окупанти таки почнуть використовувати Маріупольський порт, це покаже їхню безвихідь. Водночас для фронту з українського боку це може ускладнити ситуацію.
Накопичення резервів триває
Варто також додати, що інші логістичні шляхи для росіян працюють стабільно. Зокрема, за останні два тижні спостерігали збільшення резервів на північному заході Маріупольського району, а також у Волноваському районі, ближче до Вугледара.
Там накопичено досить багато усього. Ще два тижні тому ми називали цифру – 10 тисяч. Я впевнений, що зараз ця цифра є більшою,
– зазначив Андрющенко.
Зараз глобальний рух техніки в той бік зупинився. Останні кілька днів відбуваються певні пересування містом у бік Бердянська. Хоч зараз накопичення та створення нових резервних угруповань стало на паузу, воно, найімовірніше, продовжиться.
Будівництво залізниці у Маріуполі: що про це відомо
- Ще у вересні 2023 року з'явилась інформація про те, що росіяни планують будівництво залізничного мосту для сполучення Таганрога та Ростова-на-Дону з Донецькою областю. Це дозволило б окупантам включити Таганрог та Ростов-на-Дону у вже збудовану залізничну гілку Маріуполь – Асланове – Кальчик – Волноваха.
- Крім того, росіяни б отримали можливість перевозити продовольство залізницею через Розівку – Мелітополь в Крим. У такий спосіб планували зменшити залежність від Кримського мосту, якщо (коли) його зруйнують. Залізнична гілка з Маріуполя мала б починатись не з залізничного вокзалу, а з порту, що стало б серйозним викликом для українських військових.
- Зауважимо, що через будівництво залізниці могли постраждати також українські фермери, які залишилися на тимчасово окупованих територіях. Адже окупанти планували забрати у них поля для спорудження залізниці. Повноцінне втілення цього "проєкту" мало відбутися навесні 2024 року. Однак, здається, окупантам таки не вдасться цього зробити.