Як пояснив у коментарі 24 каналу авіаційний експерт, кандидат технічних наук НАУ Богдан Долінце, вік літака жодним чином не впливає на безпеку пасажирів.
Дослідження 2014-2015 року довели, що літак, якому 25 років, фактично демонструє такі ж показники безпеки польотів, як літак, якому близько 5 років. А от "молодші" літаки навіть демонструють гіршу статистику, що передусім пов'язано якраз із припрацюванням нових запчастин,
– зазначив експерт.
Читайте також: Авіакатастрофи в Україні: коли і чому розбивалися літаки та вертольоти
У ДП "Антонов" пояснили 24 каналу, що все ж з часом старіють системи, обладнання, матеріали і сплави конструкції. Так, новітні вимоги до надійності роботи обладнання і систем навігації, цілісності конструкції в старих літаках просто не застосовувалися.
В цілому ж, якщо дотримуватися відповідних інструкцій з експлуатації, то літак буде безпечним, незалежно від свого віку.
Конкретного "критичного" віку літаки не мають. Якщо авіакомпанії вистачає грошей на підтримку робочого стану обладнання, систем, цілісності конструкції і вона дотримується виконання всіх вимог ЕД (експлуатаційної документації) – експлуатація безпечна.
За дотримання і виконання вимог до експлуатації відповідальність несуть державні авіаційні адміністрації. Нами досягнуто і доведено практикою безпечний термін експлуатації 60 років,
– розповіли у ДП "Антонов".
Тому, якщо говорити про вік літаків, то тут необхідно розуміти дві складові:
- за 20-30 років фактично все в літаку, крім самого корпусу, змінюється;
- граничний вік залежить більше від того, скільки цей літак безпосередньо виконував польотів, скільки був у повітрі, скільки злетів та посадок виконав.
Детальніше про те, скільки років літакам, якими подорожують українці, і наскільки вони безпечні – у матеріалі 24 каналу.
Скільки років літакам українських авіакомпаній / Інфографіка 24 каналу