Вперше в історії авіації "петлю" було виконано в Києві над Сирецьким полем, на літаку "Ньюпор-4", потужність двигуна якого становила всього лише 70 кінських сил. Доти усі спроби виконати цю фігуру пілотажу здійснювалися на літаках, які технічно були не розраховані на можливе виникнення при цьому перевантажень і руйнувалися. Пілоти зазвичай гинули. Відповідно до цього з'явилась назва "мертвої петлі", тривалий час фігура була розрахована лише теоретично, та вдалих спроб на практиці не було.

У багатьох західноєвропейських країнах, зокрема у Франції, прийнято вважати, що першим трюк здійснив французький пілот Адольф Пегу. Фігуру відповідно назвали "петля Пегу". Рекорд вперше було виконано 6 вересня 1913 на літаку Блеріо-11. Цей трюк швидше став відомим світу, ніж петля росіянина, завдяки популярному авіаційному шоу Пегу. В той час Петро Нестеров був маловідомим військовим. Проте багато спеціалістів вважають, що Пегу здійснив не "мертву петлю", а S-подібну фігуру, під час виконання якої льотчик на короткий час опинився головою вниз.