Про це повідомив глава парламентського комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк під час відвідування металургійного комбінату "Запоріжсталь".

Сьогодні ця галузь є фундамент української промисловості. Треба обов'язково робити надбудову. Але якщо зруйнувати фундамент – не буде на чому будувати. Тому в нас сьогодні два головних завдання. Перше – врятувати українську металургію і гірничо-металургійний комплекс, друге – не дати знищити чи вкрасти робочі місця українських металургів, не вивезти їх за кордон, не дозволити задушити податками. Друге завдання – це розвивати,
– заявив Галасюк.

За його словами, в плані з порятунку галузі існує три основні антикризові складові. По-перше, це прийняття у другому читанні і в цілому законопроекту про підняття експортного мита на вивіз металобрухту (законопроект передбачає підйом мита на вивезення брухту з 10 до 35 Євро і був прийнятий в парламенті в першому читанні).

"Підняти ввізні мита на металобрухт для того, щоб він залишався в Україні, для того, щоб була сировина, щоб потім не купувати її втридорога за кордоном. Для того, щоб ці кошти спрямовувалися на модернізацію, на розвиток, на зарплату, а не просто йшли кудись безкоштовно – практично виїжджали за кордон".

Також депутат висловився за відмову від ідеї подальшого підвищення тарифів на залізничні перевезення. Нагадаємо, раніше "Укрзалізниця" вже неодноразово піднімала вартість вантажних перевезень (в минулому році на 30% році, в поточному на 10% в середньому по році).

"В результаті такого підвищення, безумовно, виграє державний монополіст – "Укрзалізниця ". На питання: коли програє металургія, коли програють рударі, коли програють всі суміжники, то з чого потім буде "Укрзалізниця" заробляти, коли впадуть обсяги перевезень? Знову буде піднімати тарифи для того, щоб закривати дірки в своєму бюджеті? Ні, це шлях в нікуди. Тому сьогодні потрібно не тарифи піднімати "Укрзалізниці", а шукати внутрішні резерви, в тому числі через падіння цін на продукцію цін тієї ж металургії, через падіння цін на дизпаливо і так далі. Знаходити ті резерви і, не піднімаючи тарифи, робити програму модернізації", – сказав Галасюк, зазначивши, що третім пунктом є замороження земельного податку.

"Земельний податок зросте в 1,7 рази за результатами слідства минулого і цього року. Це просто вбивча норма для української металургії та української промисловості в цілому", – резюмував глава Комітету.

Як повідомлялося раніше, український гірничо-металургійний комплекс переживає найтяжчу кризу. Ціни на продукцію гірників впали в чотири рази в порівнянні з минулими показниками. На світовому ринку надлишок пропозиції. Щоб вижити, українським виробникам доводиться конкурувати з такими потужними конкурентами як РФ, Китай, Туреччина та Австралія.