Чому можуть помилково нарахувати платіжки за опалення?
Це відбулося помилково, передає 24 Канал з посиланням на КП "Зміїв-тепло" Харківської області.
Читайте також Опалювальний сезон 2025: Кулеба розповів, як Україна проходитиме зиму
Шановні споживачі! У зв’язку з технічним збоєм у системі обліку було здійснено помилкові нарахування за послуги,
– йдеться у повідомленні.
Наголошується, що нарахування, які проведені помилково, будуть анульовані найближчим часом.
Зауважте! Українців попросили вибачення за тимчасові незручності.
Видання KHARKIV Today пише, що мешканці багатоквартирних будинків побачили нарахування за комунальну послугу в електронних кабінетах за жовтень. І це попри те, що опалення у громаді почали підключати тільки 3 листопада.
У тексті йдеться, що нарахування були за повний місяць. Зокрема хтось отримав платіжку на 1 200 гривень на місяць, а хтось – майже на 2000 гривень.
Що робити у таких випадках?
Експерт Андрій Шелих розповів, що відповідно пункту 1 частини 1 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", споживач має право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів.
Однак в сучасних реаліях часто споживачі зіштовхуються з проблемою неякісних комунальних послуг. Тому варто знати, що ви не маєте платити "за холод". Споживач має право на перерахунок вартості комунальних послуг у період їх ненадання, надання їх в неповному обсязі чи надання послуг невідповідної якості.
Наразі можна провести перерахунок у разі надання неякісних послуг щодо:
- опалення;
- гарячої та холодної води;
- водовідведення;
- утримання будинків;
- прибудинкових територій.
Перерахунок – це зміна розміру нарахованої споживачеві (відповідно до законодавства та умов договору) плати за послугу у разі:
- її ненадання;
- надання не в повному обсязі;
- або невідповідної якості шляхом зменшення розміру нарахованої споживачеві плати.
Важливо! У разі отримання комунальних послуг неналежної якості є право на зменшення розміру таких послуг.
Якщо ви зіштовхнулися з проблемою неякісних комунальних послуг (наприклад, під час опалювального сезону температура у квартирі менше ніж 18 градусів) ви можете звернутися до надавача таких послуг для фіксації порушень,
– пояснив юрист.
У випадку проблем споживач має право викликати управителя для перевірки якості наданих послуг. За результатами перевірки складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем.
Слід також додати, що виконавець зобов'язаний здійснити перерахунок протягом одного місяця, що настає за розрахунковим періодом, а також сплатити споживачеві штраф у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.
Перерахунок за актом-претензією, що надійшов від споживача відповідного багатоквартирного будинку, здійснюється виконавцем для усіх споживачів такого будинку, яким була надана послуга невідповідної якості,
– додав Андрій Шелих.
Зверніть увагу! Якщо перерахунок здійснено не було та виконавець послуг не реагує на звернення споживача, то слід в установленому законом порядку звернутися до суду з відповідною позовною заявою.
Коли перерахунок не здійснюється?
Існують також випадки, у яких перерахунок не здійснюється. До цього списку входять такі ситуації:
- послуги не надавалися споживачеві у зв'язку із проведенням ремонтних і профілактичних робіт, ліквідацією наслідків аварії, оскільки плата за такий період не нараховується;
- у разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі споживачам, яким плата за такі послуги нараховується за показаннями вузлів комерційного обліку теплової енергії / води або показаннями вузлів розподільного обліку води (до встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку води у будівлі);
- за період, протягом якого відбувалася ліквідація або усунення виявлених неполадок, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача;
- у разі невідповідності фактичної температури повітря нормативній температурі у приміщеннях споживача, що оснащені вузлами розподільного обліку теплової енергії / приладами-розподілювачами теплової енергії (у разі укладення споживачем індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем).
Важливо! Також перерахунок не зроблять, якщо виконавець послуги доведе, що в точці обліку такої послуги її якість відповідала вимогам, установленим Законом України "Про житлово-комунальні послуги", іншими актами законодавства і договором.
Що ще відомо про проблеми з комунальними послугами в Україні?
В Україні викрили схему незаконних нарахувань за воду. Річ у тім, що цілих два водоканали маніпулювали порядком розрахунків.
Перевірка продемонструвала, що окремі водоканали змушували споживачів переплачувати. Вони додавали до рахунків необґрунтовані суми.



