Чому впав попит на російські вантажівки?

За кілька років війни проти України виробники вантажівок в Росії програли Китаю боротьбу за російський ринок вантажних автомобілів, повідомляє 24 Канал з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.

Дивіться також Китаю не потрібне закінчення війни в Україні: як Пекін заробляє на російському вторгненні

Китайські бренди, після виходу з російського ринку європейців у 2022 році, миттєво опанували нішу важкої техніки. Розрахунки росіян на "плідне співробітництво" перетворились на втрату внутрішнього ринку,
– зазначає розвідка.

За даними розвідки, китайські автовиробники вже взяли під свій контроль більш як 53% внутрішнього ринку вантажівок у Росії.

  • За минулий рік продажі вантажних автомобілів власного виробництва в Росії скоротилися на 19%.
  • За перші пів року 2025-го ситуація стала критичною – реалізації вантажівок впала на 56%.
  • Ще гірше продаються магістральні тягачі – на 70% менше, ніж торік.

До чого призвело падіння попиту?

Засилля китайських машин вдарило по провідних російських автовиробниках вантажних автомобілів та автобусів.

  • Вони змушені скорочувати робочий тиждень до 4 днів, а деякі повністю зупинили свої конвеєри.
  • Зокрема, постраждали такі великі компанії, як "ГАЗ", "Камаз" та "ПАЗ".

Проблеми на внутрішньому ринку вплинули й на співробітництві з Білоруссю.

Автовиробники з Республіки Білорусь скаржаться, що їх "витискають" з Росії – за перше півріччя 2025 року у МАЗу на 34 % скоротилися продажі на російському ринку,
– додають у розвідці.

Що відомо про ситуацію на російському авторинку?

  • Автопром Росії постраждав від західних санкцій запроваджених проти Кремля за вторгнення в Україну. Авторинок країни-агресорки обвалився на 25% за останній рік через санкції та зубожіння населення.
  • Через кризу провідний російський виробник легкових автомобілів – завод "АвтоВАЗ" – змушений скорочувати робочий тиждень. Продажі автівок упали, а знайти покупців на нові машини виробник не може.
  • Російські автосалони почали масово закриватися через відсутність клієнтів. Лише в ІІ кварталі 2025 року понад 130 автомобільних шоурумів зачинили свої двері у Росії.