Як зазначають журналісти, перша група з шести українських пілотів не опанує західні винищувачі миттєво. Кажуть, що це може статися хіба що влітку наступного року. Відповідні заяви зробили високопоставлені українські урядовці та військові.

Читайте також США дали "зелене світло" навчанню пілотів з України: у Повітряних силах пояснили, що це означає

У чому полягають труднощі

Передовсім вони пов'язані з затримками з боку західних партнерів. Вони не сприяли, якщо не гальмували, реалізації програми навчання для пілотів з України.

У WP наголошують, що графік демонструє розрив між:

  • прихильниками нашої держави, які вважають F-16 частиною довгострокової оборони України;
  • самим Києвом, який "відчайдушно вимагає, щоб винищувачі якнайшвидше досягли бойового простору".

У виданні зазначають, що повітряні судна вважають критично важливими для боротьби з російськими загарбниками.

Зміни відбуваються, але повільно

Слід розуміти, що понад рік тому Джо Байден відкидав прохання України надати F-16. А вже у травні 2023 року свою позицію він змінив. Ба більше, заявив, що підтримує ідею навчання українських пілотів на цих повітряних суднах. Та й підтримав передачу літаків іншими державами.

Власне, очолити процес навчання зголосилися Данія та Нідерланди. Це дало надію на те, що невдовзі ці повітряні судна оборонятимуть небо над Україною.

Але є одне "але". Навчання постійно переносили. Нарешті у серпні стало відомо, що перші кілька пілотів відправилися на опановування F-16. А це означає, що найближчі пів року думати про ці повітряні судна у небі над Україною – зась.

І це суттєва проблема. Адже з допомогою F-16 ми могли б мати значну перевагу у небі. Це був би важливий компонент для знищення російських ракет, які ворог випускає щодня. А ще з допомогою цих літаків можна було б пришвидшити деокупацію, прикриваючи наших захисників з повітря.

В Україні критикують зволікання

Західних партнерів розкритикував головнокомандувач ЗСУ Валерій Залужний. Він невдоволений тим, що союзники вичікують, коли наші військові проведуть широкомасштабний контрнаступ без сучасної військово-повітряної сили. Він наголошував на важливості F-16, щоб конкурувати з ворогом у повітрі та мати перевагу.

Звернімо увагу на те, що окупанти взялися за знищення портової інфраструктури України. За словами речниці ОК "Південь" Наталії Гуменюк, такими темпами у нас за 2 – 3 місяці не залишиться взагалі портів. Тож вона нагадала, що ЗСУ гостро потребують F-16. Ними можна буде бити по системах озброєння Росії та її кораблях, з яких ворог випускає ракети.

Михайло Подоляк в ефірі телемарафону закликав не поспішати з висновками. За його словами, слід спочатку дочекатися на результати навчання. Після цього розбудовуватиметься логістика, щоб літаки могли надходити до України.

Але я не бачу тут такого терміну, про який ви говорите (до наступного літа – 24 Канал). Знову ж таки, всі ці анонімні джерела, які це коментують… мають дві мети. Перша: це обов’язковий хайп. Друга: певне депресія,
– наголосив він.

Останнє, на думку Подоляка, мало б наштовхнути нас на думку, як "злити" війну.

Наостанок додамо, що у День Повітряних сил ЗСУ Володимир Зеленський спробував на собі симулятор F-16. Він не лише "політав" на західному винищувачі, а й "влучив" у віртуальну ціль – Ту-95.