Згідно з даними видання, профільний міністр пояснив, що всі охочі можуть ознайомитися з тим, як планують витрачати додаткові кошти "Укрзалізниці", які Мінінфраструктури збирається залучити за рахунок підвищення тарифів на 15% з 1 березня 2016 року. Фінансовий план нібито представлений на сайті відомства.
Однак документа на сторінці міністерства не виявилося. За інформацією "Обозревателя", подібну "забудькуватість" раніше вже демонстрували заступник міністра Микола Снітко і глава "Укрзалізниці" Олександр Завгородній. Вони також запевняли, що з фінпланом можуть ознайомитися всі охочі, хоча в дійсності чиновники і не збиралися віддавати документ на розголос до його затвердження Кабміном. За інформацією видання, офіційна публікація фінплану дала б привід для звинувачень керівництва "Укрзалізниці" в завищенні витрат, що ускладнило б узгодження документа в Кабміні. Тому документ вирішили не публікувати, одночасно роблячи вигляд, що фінплан загальнодоступний.
За словами члена комітету Верховної Ради з питань транспорту Володимира Гусака, для отримання фінплану йому довелося направляти депутатський запит. Парламентарій зазначив, що в документі штучно завищені плановані витрати на закупівлю дизельного палива.
Ціни на дизельне паливо знизилися вдвічі, тоді як "Укрзалізниця" запропонувала збільшення витрат на дизельне паливо. Ціни на дизельне паливо закладені дуже високі, особливо при поточних світових тенденціях на ринку нафти і нафтопродуктів,
– зазначив Гусак.
Нардеп наголосив, що ціни на металопродукцію останнім часом знизилися і в доларах, і в гривнях, і це означає великі приховані резерви для економії коштів. Однак в фінплані це чомусь не відображено.
"Склалося враження, що цей фінплан спрямований на штучне збільшення витрат для того, щоб обґрунтувати підвищення тарифів", – зазначив Гусак.
У результаті звіт уряду був визнаний членами транспортного комітету незадовільним.
"Глава Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна акцентувала увагу на необхідності відкритого діалогу між транспортним монополістом і вантажовідправниками, коли сторони чесно демонструють свої позиції і аргументацію. Абсолютно зрозуміло, що продовження гри в фінплан-невидимку точно не сприяє ні відкритості, ні конструктивному діалогу", – резюмувало видання.
Нагадаємо, минулого тижня Державна регуляторна служба виступила з ініціативою щодо створення робочої групи, яка б проаналізувала, наскільки обґрунтованим є пропоноване Міністерством інфраструктури підвищення тарифів на залізничні перевезення. До рішення цієї групи проект наказу відомства про підвищення тарифів не буде узгоджений.