За даними Асоціації морських портів, через шлагбаум на дорозі до порту щодня проїжджають близько 2500 автомобілів. Сумарний виторг ділків, що його утримують, становить близько 40 тисяч доларів в день, або 15 мільйонів доларів в рік.

Цікаво У стилі Кличка: Труханов зганьбився зі сцени на День Одеси – відео провальної промови

Зацікавлений в наявності цього шлагбаума, як з'ясували журналісти, ніхто інший, як мер Одеси – Геннадій Труханов.

Там всі зв'язки зрештою зводяться до Труханова. В "Євротерміналі" (компанії, якій належить "платний" шлагбаум – 24 канал) – люди, пов'язані з ним давніми зв'язками. В "Ростдорстрой" власником є ​​депутат з його фракції. Там у компаніях, які захоплювали землі під дороги альтернативні, були власники, пов'язані з "Ростдорстроєм",
– зазначив експерт з тендерних закупівель Юрій Ніколов.

Такий зв'язок пояснює, чому в Одесі чинний проїзд досі залишається єдиним можливим. Це попри рішення Верховного суду, який визнав монополію, та протести водіїв, змушених кожен раз платити по 500 гривень за проїзд до державного порту.

"Біля інших альтернативних заїздів в порт вже 6 років сидять якісь незрозумілі люди. Цілодобово сидять, автомобілі не пускають, палять багаття. У нас в один місяць було 80 звернень в Нацполіцію: "Дайте нам проїхати", "Звільніть проїзд в Одеський порт". Нічого не могла Нацполіція зробити", – сказав громадський активіст та ексдепутат Одеської міськради Олександр Захаров.

Що ж стосується планів Зеленського побудувати новий об'їзний шлях, журналісти відзначають – дорожні роботи постійно затягуються. А все тому, що державна влада не поспішає видавати необхідні дозвільні документи.

Якісь органи не будуть давати необхідні узгодження, тобто, перешкоди в процесі будівництва будуть виникати на кожному кроці. І все, що буде робитися з боку місцевої влади, чиновників, підрядника, буде направлено на те, щоб затягнути будівництво цього проєкту, наскільки це можливо,
– пояснила державна уповноважена АМКУ Агія Загребельська.

Вплинути на цей процес, як відзначають журналісти і експерти, зможе тільки вольове рішення особисто президента Володимира Зеленського. В іншому випадку місцева влада і ділки будуть робити все можливе для того, щоб шлагбаум продовжував приносити їм "пасивний дохід»"з кишені проїжджих через нього водіїв.

Дивіться сюжет про саботування будівництва дороги до порту в Одесі: