Про це 24 Каналу розповів експерт з авіації Костянтин Криволап, зауваживши, що навчання українських пілотів почалося десь у вересні 2023 року. Воно було досить комплексним, адже спершу потрібно було підтягнути в повному обсязі англійську, а згодом – довелося вивчати інші технічні моменти.

Дивіться також Б'ють на сотні кілометрів: як смертоносні ракети JASSM до F-16 допоможуть ЗСУ на полі бою

Інформація про лише 6 літаків здивувала

Як наголосив Криволап, інформація, що Україна отримає лише 6 літаків до початку літа дещо здивувала. Тут може бути кілька зовсім різних причин, адже освоєння F-16 – складний та дорогий процес. Можливо, Україна поки не має повністю готову та безпечну інфраструктуру для цих літаків. Але можуть бути й інші причини.

Можливо, підготовка технічного персоналу зайняла більше часу, аніж ми сподівалися. Бо цей літак зовсім інший для українських технічних фахівців. Там інші протоколи. Їм фактично треба починати навчання з нуля. Також це може бути пов'язано з тим, що ми поки не готові прийняти більшу кількість літаків. Умовно 50 фахівців може не вистачити, щоб обслуговувати більш ніж 6 літаків,
– сказав Криволап.

Один політ F-16 вимагає потім близько 16 годин міжпольотних регламентних робіт. Можливо, наразі в Україні ще не має достатньо персоналу, аби обслуговувати більше таких літаків.

F-16 для України: коротко

  • За даними ЗМІ, затримка передачі перших винищувачів спричинена тим, що навчання українських льотчиків на авіабазі в Румунії затягується. Воно відбувалося швидше за звичайні стандарти, але все ж повільніше, ніж розраховували, бо потрібно було ще краще засвоїти англійську мову та західні військові техніки.
  • Прем'єр-міністр Нідерландів Марк Рютте зазначив, що питання передачі F-16 йде за попередньо узгодженим графіком. Однак, звісно, йдуть обговорення, як прискорити цей процес.
  • Речник командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат прокоментував процес освоєння F-16. Усе триває досить довго, адже тут є багато різних аспектів, про які не усі здогадуються.