Архів
Курси валют
Погода
13°C
14°C 11°C
  • неділя
    20°C 11°C
  • понеділок
    22°C 12°C
  • вівторок
    26°C 14°C
youtube @24
Loading...
google @24
RSS СТРІЧКА
Загальний RSS

Топ новини

Відео новини

"Понты фраера сгубили", або Як корупційний піар миколаївських депутатів обернувся провалом

ЦРУ. За кадром 3106 Читать новость на русском

Піар, який обернувся гучним провалом – або історія про те, як миколаївські чиновники, поспішаючи у рекордні терміни відкрити міжнародний аеропорт у місті, наламали дров, але вдали, що так все і мало бути, що так воно усе і треба.

Гучна історія реконструкції миколаївського аеропорту вийшла далеко за межі регіону. Наш агент Ілля Лукаш у своєму розслідуванні детально розповів усю хронологію подій навколо аеропорту, але до основного випуску не увійшло багато важливих деталей.

Спочатку коротко нагадаємо основну фабулу. У 2016 році одіозний губернатор Миколаїівщини Олексій Савченко заприсягнувся до дня Незалежності, тобто того, що вже минув, запустити в регіоні міжнародний аеропорт. І щоб втиснутись у терміни – негайно завів на його території місцеву будівельну компанію "Житлопромбуд".

Читайте також: Голова Миколаївщини Савченко заздалегідь знав про розстріл Майдану, – Найєм

Без проекту, без тендерів, без грошей, майже що без нічого. Робочі одразу розпочали бурхливу діяльність: відремонтували терміналу, огорожі, злітно-посадкової смуги.

Роботи тривали з квітня минулого року. Керівництво області та місцеві депутати публічно, на камери та у соцмережах, звітували про успіхи й готувалися до відкриття разом із Президентом. А поміж собою мізкували: як найвигідніше усю цю показуху оформити "заднім числом".

Адже усі роботи по суті проводились на око – і сам процес підготовки документації затягнувся на місяці. З анонімних аудіозаписів гарячих дебатів, які точилися на летовищі, стало зрозуміло: тодішнє керівництво аеропорту не погоджувалося оголошувати тендер без експертизи проекту.

Читайте також: Одіозна екс-"регіоналка" заявила про "громадянську війну" на Донбасі

Сам проект не могли узгодити, бо брати відповідальність за нього охочих теж не було. І це не дивно – проект писався не до початку робіт, в процесі. І це – явне порушення.

Риторичні питання

Як освоїти кошти без тендеру – для місцевих чиновників питання виявилось риторичним. А кошторис там, до речі, не копійчаний. Спочатку він коливався в межах 100 мільйонів, потім зріс до 150 і вже наближається до 200 мільйонів.

З обіцяним запуском на День Незалежності так і не склалося – його відклали. 1 грудня 2017 року депутат Миколаївської облради Федір Барна публічно оголосив, що за 2 тижні офіційно аеропорт відкриють і на урочистості приїде Президент.

Федір Барна

"Разводка"

І знов за рибу гроші! Президента запросили, а тендер так і не оголосили. Дату відкриття аеропорту знову відклали на невизначений час! До речі, той самий депутат-оптиміст Федір Барна програв ящик віскі місцевій журналістці-реалісті Тетяні Локацькій, яка одразу поставила під сумнів гучні обіцянки місцевих політиків.

Питання: чому керівництво аеропорту так довго зволікало? І отут почалось найцікавіше.

Найцікавіше

Після провалу із відкриттям аеропорту, запланованим на 15 грудня, під новий рік в кабінеті губернатора Савченка прийняли на хабарі керівника миколаївського аеропорту Михайла Галайка. Ніби-то той приніс йому хабар 2,5 мільйони гривень за продовження трудового контракту.

Далі ж події відбувались 29 грудня. На той момент Галайко так і не пустив у хід документи для оголошення тендеру. І отут з’являються серйозні розбіжності з основною версією – Галайко опирається і не хоче оголошувати явно незаконний тендер, щоб освоїти гроші. Але водночас прагне і далі лишатися директором аеропорту, що навіть несе губернатору двомільйонний відкат? Звісно, нехай розбирається слідство, але як на мене, то версія не надто правдоподібна.

Читайте також: Екс-депутат від "БПП" продекламував вірш про ностальгію за СССР: з'явилось відео

Через звинувачення у хабарі Галайка посади миттєво побавили. На його місце призначили Владислава Волошина. У минулому – військового льотчика. Так от Волошин на новій цивільній посаді часу не гаяв, і одразу підписав усі вищезгадані документи.

Рука не здригнулася, попри те, що навіть НАБУ новому керівнику прислало попереджувального листа. Але листи листами, а у січні тендер таки успішно розіграли – переможцем визначили нікому невідому київську компанію "ЄІС".

Як вони ділитимуть із попередніми виконавцями гроші – ще те, направду, питання. І от ще: уважно вдивляючись у формулювання листа від детективів НАБУ, закрадаються сумніви, що цій історії можна дати зворотній хід. Юридично прохання від НАБУ "вжити негайних заходів" можна трактувати по-різному – може це зовсім і не означає рекомендацію скасувати тендер.

І ще – важливе доповнення. Гроші на добудову аеропорту виділяли не лише з обласного бюджету. Депутати міськради погодили ще 24 мільйони на цю шляхетну справу із бюджету самого Миколаєва. Але як їх використали – дотепер ніхто не знає. Звіту від аеропорту нема, та й самі депутати чомусь дружно спасували, коли один із їхніх колег на сесії підняв питання про необхідність побачити деталізацію витрат.

Тобто власні гроші треба рахувати, а бюджетні – можна пускати за вітром. Все одно народні. Отака вона – залізна логіка миколаївських депутатів.

А ми з нетерпінням чекаємо на розвиток цієї історії, бо те, що ми розповіли – це лише зав'язка, і далеко не кульмінація. Сподіваємось. детективи НАБУ теж не спустять цю історію на гальма, а для решти можновладців історія миколаївського аеропорту стане гарним прикладом того, як не втратити розум, репутацію, а може і волю у гонитві за політичним піаром.

Читайте також: Очільник Миколаївщини прийшов запалювати ялинку з розбитим носом і синцями: відео

І от ще інформація на доданок – раптом і полтавські чиновники надумали відновити місцевий аеропорт. І знову ж таки – у найкоротші терміни. Вже й дату назвали: травень цього року.

Поки полтавці скромно планують вкластись у 50 мільйонів. Частину грошей вже знайшли – заберуть їх із Фонду на ремонти доріг. Але як за три місяці спритні полтавці усе це встигнуть – будемо прискіпливо спостерігати

Джерело: 24 Канал
powered by lun.ua
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Коментарі
Більше новин
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
Залиште відгук