Розвідники Великої Британії повідомляють, що з лютого 2022 року Повітряно-космічні сили Росії втратили в боях приблизно 90 літаків. Крім того, польоти на деяких типах бойових літаків відбуваються інтенсивніше, ніж у мирний час.

Дивіться також Росія програє битву за море․ Як ГУР МО повертали "вишки Бойка" у легендарній спецоперації

Літаки виходять з ладу

Усі літаки мають прогнозований термін служби в годинах польоту. Цілком ймовірно, що завдяки такому додатковому використанню у військовий час термін служби авіації суттєво скорочується.

Виникає потреба в додатковому обслуговуванні, проте це ускладнюється дефіцитом запасних частин через зростаючий попит і міжнародні санкції.

Можливість збільшувати кількість вильотів над окупованою Україною зберігається, проте життєздатність російської тактичної авіації знижується через тривалість війни проти України.

Росія має проблеми з авіацією

  • На початку повномасштабної війни, яку Росія почала проти України, Кремль стягнув на аеродроми понад 500 літаків останніх моделей. У розвідці розповіли, що окупанти хотіли ще на землі знищити здатність України чинити спротив у небі.
  • Однак з часом санкції набрали сили й російські літаки почали розбиватися, не долітаючи до України. Це вкотре доводить, що російська авіація перебуває в кризі, адже залежить від постачання іноземних деталей.
  • Другим фактором, який впливає на непрямі втрати російської авіації, є втрата пілотів. Найімовірніше, нещодавнє падіння російського Су-30 було зумовлене низьким рівнем підготовки його пілотів, які завершують свій шлях, навіть не долетівши до поля бою.