Відчули збитки галузі економіки, які залежать від термінової доставки вантажів. У першу чергу це виробники делікатесів і продуктів, що швидко псуються.

Найбільша компанія з виробництва морепродуктів - норвезька Marine Harvest Norway - заявила про зниження обсягів вилову риби з початку цього тижня, а також про те, що під удар поставлено її експорт до Азії та США,.

Ісландські виробники повідомляють, що починають заморозку свіжої риби. Американська Whole Foods Market Inc вже відзначила падіння поставок риби та морепродуктів для суші.

Один з найбільших торговців Франкфурта Пітер Грюндхофер заявив, що ситуація з вулканом вплине на постачання свіжих бобів і пепероні з Єгипту, зелені з Ізраїлю, а також екзотичних фруктів, таких як манго, кумкват і фізаліс, запаси яких закінчаться через пару днів. Менеджер одного з німецьких ресторанів стверджує, що в закладі вже відчувається брак свіжого тунця з Індійського океану, базиліка з Кіпру та канадських лобстерів.

Кенійські квітникарі, на частку яких припадає близько 35% імпорту квітів до країн Євросоюзу, зазнають збитків близько $ 3 млн на добу.

Фермери Північної і Південної Америки, Ізраїлю, Туреччини та ряду країн Африки несуть ще більші втрати, через те що значна частина продукції доставляється до Європи по повітрю через невеликий термін придатності.

Пожвавлення вулкана відчули на собі і логістичні компанії: данська TNT переключилася на доставку вантажів по залізниці, DHL прогнозує можливі затримки у доставці вантажів на 3-5 днів. Хоча деякі з потерпілих галузей уже переключилися на автомобільний транспорт, у них можуть виникнути труднощі при проходженні митного огляду, що вплине на швидкість доставки.

Відповідно є галузі, які залишились у виграші: залізничне, автобусне та водне транспортне сполучення користуються все більшою популярністю в Європі, а компанії в цих секторах отримують значний прибуток.

Збільшиши свій дохід і компаніїї які займаються відеокнференціями. Топ-менеджери Cisco Systems говорять про різкий стрибок популярності формату конференцій в бізнес-переговорах, адже провести особисту зустріч підприємцям з різних європейських міст тепер стало не так просто.

Якщо закриття повітряного простору триватиме хоча б до кінця цього тижня, його мінуси значно перевищать слабкий позитив і виллються у зниження темпів відновлення європейської економіки, говорить головний економіст AXA Group Ерік Чейні в інтерв'ю The Wall Street Journal.

Оскільки Європа є найбільшим експортером світу і другим за величиною імпортером, а також найбільшим споживачем китайських товарів, її проблеми негативно вплинуть на світову торгівлю та економіку в цілому, додав Чейні.