Масштабні військові навчання в Україні: чому в Путіна "палає" через "Сі Бриз – 2021"

3 липня 2021, 15:36

У Чорному морі стартували 21 міжнародні військові навчання "Сі Бриз", наймасштабніші в історії. Участь у маневрах взяли військові з 32 країн. І доки Україна та інші учасники готуються до "гарячої" фази морських навчань, Росія в окупованому Криму вже почала власні дзеркальні маневри.

Наземна фаза навчань уже почалася, а морська розпочнеться зовсім скоро. Які завдання та цілі відпрацьовують на навчаннях "Сі Бриз – 2021", як кремлівські ЗМІ, висвітлюючи цю подію, допомагають Україні перемагати психологічно та до яких нових провокацій у Чорному морі вдається Росія – далі у відеоблозі "Стратегія перемоги".

Важливо Російські провокації в Чорному морі: Франція підтримала Британію та Нідерланди

"Участь в навчаннях беруть понад 30 кораблів і суден, плюс авіація, плюс безпілотники тощо. Якраз на цьому фоні дуже зручно й комфортно відпрацювати по максимуму Військово-морським Силам України й іншим родам та видам Збройних сил України всі можливі елементи оперативної бойової підготовки", – зазначив заступник директора Центру дослідження армії Михайло Самусь.

Переполох у Кремлі

У Кремлі неабияк сполохані українськими навчаннями. Сухопутні підрозділи вже приступили до виконання завдань і цього разу – набагато ближче до окупованого Криму, аніж це було у минулі роки.

Як проводять військові навчання "Сі Бриз – 2021" / Фото пресслужби ВМС ЗС України

"Зазвичай проводили на широкому лані, на спеціалізованому полігоні, тепер – у Херсонській області, "Олешківські піски". Тобто наземний компонент уже почався. З українського боку мовиться і про основні бойові танки Т-80, і про бронемашини, і про БТРи. Зараз найбільше бачать ризик саме з Кримського напрямку: сценарії отримання контролю над водою, Дніпровською для Криму відповідно", – пояснив аналітик Національного інституту стратегічних досліджень Микола Бєлєсков.

Британські єврофайтери – вперше на навчаннях "Сі Бриз"

У продовження сухопутних навчань, наші військовослужбовці спільно із закордонними колегами вже почали відпрацьовувати маневри у повітрі. Королівські Військово-морські Сили Великої Британії використовують єврофайтери "Тайфун" – багатоцільові винищувачі четвертого покоління. Ці літаки вперше взяли участь у міжнародних навчаннях "Сі Бриз".


Єврофайтер "Тайфун" у польоті / Фото Вікіпедії

Активна фаза маневрів розпочалася у Миколаєві на Кульбакинському летовищі. Разом працювали військовослужбовці зі Сполученого королівства Великої Британії, США та України.

Зверніть увагу Путін дозволив російським військовим блокувати Керченську протоку

"Мої враження дуже чудові, у мене великий досвід спілкування із закордонними колегами. Технічно теоретично ознайомився із повітряними суднами інших країн. Надалі перейматимемо у них досвід та покращуватимемо свої знання", – наголосив командир військового гвинтокрила Віктор Кобринський.

Захоплення Криму 2014 року – легенда навчань

За легенду навчань 2021 року взяли правдиву історію. Мовиться про події 2014 року, коли російські "зелені чоловічки" захоплювали Крим. "Ймовірно, у нас противник застосовуватиметься на острові Зміїний, Денді та в Бессарабському напрямку. Очікуємо висадку як повітряного десанту, так і морського десанту. За цією легендою відпрацьовуватимемо всі сили, які застосовуватимемо", – розповів начальник авіаційного синдикату навчань "Сі Бриз – 2021" Анатолій Глиненко.

Морський та водолазний компонент

Головною "родзинкою" навчань стануть військові маневри у Чорному морі. Уже 6 липня військові почнуть відпрацьовувати морський та водолазний компонент в Одесі. В України поки що немає підводних човнів, зате підрозділи підводних плавців у нас є і це доволі небезпечні хлопці.

Вони використовують засоби. Є спеціальні прилади як електричні, так і пневматичні, які допомагають цим плавцям дуже швидко пересуватися в підводному стані. Оскільки вони малорозмірні, то не відбивають електромагнітні хвилі, або хвилі-ехолот, тож їх визначити неможливо,
– зауважив військовий експерт Олег Жданов.

Бойові плавці можуть транспортуватися як кораблями, так і морською авіацією, наприклад, гелікоптерами. А відстані в морі вони здатні долати доволі значні.

"Для них відстань 10 – 15 морських миль – це не відстань, вони можуть її подолати. Їх можуть скинути у море, вони допливуть. Засоби вони можуть нести будь-які, починаючи від магнітних мін, закінчуючи радіомаяками", – додав Жданов.

До теми Росія готова до збройної ескалації, зокрема в Чорному морі, – глава МЗС

Серед цілей, які здатні непомітно вразити такі війська, до прикладу, може бути Керченський міст. Кількох встановлених на його опори мін вистачить, аби відновити окупантам челендж "збудуй ще раз моста за 4 роки".

Росія влаштувала раптові навчання в окупованому Криму

Звичайно, від таких навчань на Росії "палає синім полум'ям". Небо над окупованим Кримом заполонили російські військові літаки: розвідники "Сушки", винищувачі, військові гелікоптери. За легендою росіян, вони позапланово вирішили перевірити протиповітряну оборону півострова саме в момент проведення "Сі Бризу".

А під час так званої "прямої лінії" з народом, кремлівський диктатор спробував запевнити, що навіть якби окупанти відкрили вогонь по британському есмінцю "Дефендер", то Третя світова війна усе одно б не розпочалася. Мовляв, Росію всі бояться. Утім реальність дещо інша. За словами військових експертів, далі брязкання зброєю росіяни не підуть, не ті розклади.

У випадку виникнення збройного конфлікту, може раптово зникнути чинність конвенції Монтре, і тоді мілітаризація і нашпигування буде не з боку Росії, а з боку НАТО. Від Чорноморського флоту може мало місця залишитися і все-таки його затоплять,
– підкреслив заступник директора Центру дослідження армії Михайло Самусь.

Кораблі російської берегової охорони були неспроможні наздогнати есмінець

Британський "Дефендер" якраз став доказом того, що слова про грізність і міць Чорноморського флоту – перебільшення. Попередження і погрози росіян "Дефендер" не сильно налякали. Може б і налякали, якби вони його спромоглися наздогнати.

"Швидкість есмінця – 29 вузлів, а швидкість кораблів берегової охорони Росії максимальна – 21. Вони їх розігнали до 28 і 2 двигуни вийшли з ладу", – зазначив військовий експерт Жданов.


Проведення навчань "Сі Бриз 2021" / Фото пресслужби ВМС ЗС України

Ще веселіше стало, коли з'ясувалося: в російській пресі окупанти почали бідкатися, пояснюючи причину аварії. "Вони скаржаться, що раніше на цих кораблях стояли німецькі дизелі, а сьогодні через санкції там стоять китайські. Китайські двигуни не дозволяють більше ніж 11 вузлів на швидкості патрулювання здійснювати, а вони їх розігнали аж до 28", – додав Жданов.

Московська пропаганда багато розповідає росіянам про Україну

Саме завдяки московським ЗМІ ми завжди гарно поінформовані про всі успіхи України. І доки ми тут вибудовуємо стратегію інформаційної перемоги над ворогом, він сам, як може, нам допомагає у цьому.

Про Росію розповідати російським пропагандистам нецікаво. Усі їхні зусилля зараз кинуті на висвітлення, як сказав Володимир Путін, освоєння іноземними військовими території України. Які ми називаємо наймасштабнішими в історії міжнародними навчаннями. І неофіційна присутність російських військових та пропагандистів десь на околицях цих навчань лише забезпечує непідробне відчуття присутності ворога і робить тренування максимально реалістичними.

Читайте також У НАТО зробили різку заяву щодо Росії після інциденту з британським "Дефендером"

Такі навчання забезпечують ще один приємний бонус для України – це свобода судноплавства. "Свобода судноплавства в Азовському морі через Керченську протоку важлива, але мовиться про 10 мільйонів тонн в кращому випадку. Через Чорноморські порти – про 120 мільйонів тонн. І поки є американці, коли є їхня присутність на таких навчаннях, то розв'язується одне зі стратегічних завдань – забезпечення свободи судноплавства", – наголосив аналітик Національного інституту стратегічних досліджень Микола Бєлєсков.

Навчання "Сі Бриз" триватимуть до 10 липня і попереду нас чекає ще багато цікавого. А українським дипломатам варто було б домовитися, аби кораблі НАТО перебували в Чорному морі упродовж усього року. Це б забезпечило безперешкодний рух ним українських транспортних суден.