Морські відомства розпочали пошукову операцію в Північній Атлантиці, де судно зазнало катастрофи, що забрала життя всіх п'яти осіб, які перебували на борту. Уламки підводного апарату були виявлені приблизно на глибині 3 810 метрів під водою, за кілька сотень футів від уламків "Титаніка", до яких він прямував на дослідження.

Не пропустіть Для керування підводним човном, який плив до Титаніка, використовували геймпад за 30 доларів

Чому Канада ініціювала розслідування

Кеті Фокс, голова транспортного комітету, заявила, що розслідування проводиться в Канаді через те, що судно йшло під канадським прапором і вийшло з канадського порту. Вона визнала міжнародний інтерес до цієї справи і висловила намір комісії співпрацювати і ділитися інформацією з іншими відповідними відомствами, такими як Національна рада з безпеки на транспорті США і Берегова охорона США, відповідно до канадського законодавства.

Королівська канадська кінна поліція також оголосила про свою участь у цій справі, ініціювавши перевірку, щоб визначити, чи є потреба у проведенні повного розслідування. У разі виявлення ознак потенційних кримінальних або правових порушень буде розпочато всебічне розслідування. Слід зазначити, що початкова пошуково-рятувальна операція проводилася під керівництвом Берегової охорони із залученням значних міжнародних зусиль, що, ймовірно, призвело до значних витрат.

Однак орган, відповідальний за проведення комплексного розслідування, в якому беруть участь кілька країн, ще не визначений остаточно. Компанія OceanGate Expeditions, яка володіла і експлуатувала підводний апарат "Титан", базується в США, тоді як сам підводний апарат був зареєстрований на Багамських островах.

Проблеми із субмариною "Титан"

Очікується, що основна увага в розслідуванні буде зосереджена на підводному апараті "Титан". Занепокоєння викликає нетрадиційна конструкція судна і опір його творця незалежним перевіркам безпеки, які є загальноприйнятими в цій галузі.

Генеральний директор OceanGate Стоктон Раш висловив своє невдоволення тим, що він сприймає як задушливі правила, які гальмують прогрес та інновації. У своєму блозі на сайті компанії Раш виступив проти вимоги схвалення зовнішніми організаціями кожної інновації перед її випробуванням у реальних умовах.

Зокрема, "Титан" не був зареєстрований як судно в США або в міжнародних органах, що регулюють безпеку. Крім того, він не отримав класифікацію від морської промислової групи, відповідальної за встановлення стандартів, пов'язаних з будівництвом корпусів суден.

Хоча деякі аспекти розслідування з'ясовуються, наприклад, ймовірний час аварії, багато питань залишаються без відповідей. Нещодавно ВМС США проаналізували акустичні дані і виявили "аномалію", схожу на імплозію (вибух спрямований у центр об'єкта) поблизу місця, де працював "Титан", коли було втрачено зв'язок. Однак ці дані не були визнані остаточними, і берегова охорона продовжила пошукові роботи.

До теми Пошук зниклого підводного човна: Берегова охорона США вперше опублікувала фото операції

Враховуючи серйозність ситуації, очікується, що за цим послідує шквал судових позовів. Однак юридичні складнощі та проблеми, пов'язані зі встановленням юрисдикції, можуть стати на заваді успіху таких позовів. Колишні працівники "Оушенгейт" і колишні пасажири висловлюють занепокоєння щодо безпеки підводного човна, що сприяє виникненню потенційних правових наслідків пов'язаних з інцидентом.