Обов'язковий техогляд авто скасували в Україні влітку 2011 року. Зробили це, щоб усунути надмірне державне регулювання у сфері автоперевезень.
Читайте також: Кабмін посилив контроль над видачею водійських прав
Що пропонує Мінінфраструктури у своєму проекті закону?
Суттєво вдосконалити механізми держрегулювання у сфері безпеки використання автомобілів. Документ повинен підвищити рівень безпеки на дорогах.
Перший технічний огляд особистих авто повинен відбуватися через 4 роки після першої реєстрації транспорту. Далі техогляд треба проходити що два роки.
Таксі і комерційні авто повинні проходити техогляд щороку з моменту першої реєстрації.
Які штрафи загрожують?
Штрафи за несвоєчасний техогляд пропонують збільшити з 340 до 1700 гривень, тобто з 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Читайте також: В Україні з'являться перехоплювальні стоянки: що зміниться
Контролювати дотримання нових вимог повинна Національна поліція.
Хто проводитиме техогляд і що ще нового пропонує законопроект?
Проведення техогляду планують віддати приватним особам. При цьому сформують ринкові ціни на послуги.
Перевізників пасажирів хочуть зобов'язати обладнати свій транспорт тахографами. Це пристрої для реєстрації швидкості, режиму праці, відпочинку водіїв та членів екіпажу.
На міжнародних рейсах пристрої для обмеження швидкості повинні бути встановлені до 1 липня 2019 року, а на внутрішніх перевезеннях – до 1 січня 2020 року.
Додамо, що проект закону розробили на виконання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом.
Як перевірятимуть наявність техогляду
Зазначимо, що з 1 травня 2019 року вантажівки, автобуси, таксі та інші легкові авто, які використовують для перевезення пасажирів, почали проходити техогляд по-новому. Крім протоколу, водіям видаватимуть самоклейну радіочастотну мітку. Вона дозволяє за допомогою спеціальних технічних засобів дистанційно дізнатись, чи транспортний засіб пройшов технічний контроль.
Зчитувати на відстані інформацію про техогляд українські поліцейські, найімовірніше, почнуть вже з осені. До того надрукують та почнуть видавати спеціальні наліпки, а також закуплять відповідне обладнання для сканування та сертифікують його.