Про те, що російська вантажна авіакомпанія "Волга-Днепр" і ДП "Антонов" ведуть закриті переговори щодо продовження льотної придатності літаків Ан-124-100 "Руслан", повідомляє видання "Коммерсант" з посиланням на низку українських та російських чиновників та осіб в авіагалузі.
Читайте також: Армія отримала модернізовані винищувачі і зенітно-ракетні комплекси С-300
Причиною для перемовин стало те, що у російської компанії в авіапарку перебуває 12 літаків "Руслан", які виконують комерційні вантажні перевезення. Згідно з умовами забезпечення життєвого циклу літака, процедура продовження ресурсу повинна проводитися кожні 4 тисяч льотних годин. Сертифікатом на це володіє "Антонов", як розробник літального апарату. І жодна інша компанія, без дозволу українців, не має права цим займатися.
"Будь-яка спроба передати функції організації, відповідальної за типову конструкцію, іншому підприємству при наявності розробника грубо суперечить стандартам ICAO, а також авіаційним правилам і нормам ЄС, США, України та РФ", – заявляли в українському концерні, погрожуючи зняти з себе відповідальність за безпечну експлуатацію літаків на міжнародних лініях.
Після розриву відносин в авіагалузі між Україною та Росією, "Антонов" перестав співпрацювати з російськими компаніями, і такі процедури не виконувалися, що може невдовзі призвести до того, що літакам "Руслан" компанії "Волга-Днепр" вже невдовзі заборонять здійснювати міжнародні рейси.
Читайте також: Трамп зустрінеться з Путіним, щоб обговорити ситуацію в Україні: деталі
Та Росія має свій "козир" у цих перемовинах. Мова йде про літаки Іл-76, які використовуються в Україні, в тому числі і в Збройних Силах. Це інтелектуальна власність "КБ Ілюшина". Тож для продовження їхнього ресурсу треба "домовлятися" саме з російською стороною.
Відтак перемовини можуть закінчитися успішно, "якщо Верховна Рада не поставить політичну доцільність вище здорового глузду", переконані російські експерти.