Може спіткати доля попередника: чому росіяни запустили ще один літак А-50 над Азовським морем
Українські військові 14 січня знищили ворожий літак А-50 у небі над Азовським морем. Окупанти розуміють, що наша держава має засоби, щоб збивати такі цілі ще й на доволі великій відстані. Однак вони знову направили ще один літак на цей самий маршрут.
Після збиття А-50 головне завдання для росіян полягало зовсім не в пошуку нового "заліза". Про це 24 Каналу розповів військовий оглядач Денис Попович, наголосивши, що значно серйозніший виклик – знайти спеціалістів, які вміють літати на таких бортах.
До теми Нещаслива 9-ка Путіна: що відомо про А-50, який збили над Азовським морем
Чому росіяни підняли ще один А-50
Окупантам необхідно мати контроль над небом. Все це для того, щоб бачити, що відбувається на землі, на воді та безпосередньо у небі. Саме для таких цілей і призначені літаки дальнього радіолокаційного виявлення. Зараз найскладніше – це не знайти другий боєздатний літак, а знайти людей, які можуть працювати на його борту. Мовиться про вузькопрофільних спеціалістів, яких ніколи не буває багато,
Очевидно, вони знайшли ким замінити. Але якщо Юрій Ігнат каже, що цей літак випробовує долю, то прослідкуємо, можливо, його спіткає та сама доля, як попередника, якого збили над Азовським морем,
– зауважив Денис Попович.
Екіпаж збитого літака загинув у повному складі разом з командиром, підполковником В'ячеславом Левченком. Цей пілот керував подібними бортами А-50 на парадах над Красною площею. Такі відео вже опублікували у російських ЗМІ. Ймовірно, польотом цього літака над Кремлем керував екіпаж, який був збитий над Азовським морем.
Отже, росіяни втратили цінні кадри, а зараз їм довелось знайти так званий резервний екіпаж та знову вивести його на позиції над Азовським морем. Однак, за словами військового оглядача, екіпажі у таких літаках не поділяються на елітні та не елітні. Всі вони є дуже цінними, тому Кремль знову ризикує.
Все це вузькопрофільні спеціалісти, люди, які витратили багато часу для того, щоб підготуватися і виконувати ті завдання, які здійснюють на борту літаків. Це дуже цінні кадри, тому тут немає поділу, що хтось кращий, а хтось гірший - всі вони кваліфіковані люди,
– підкреслив Попович.
Збиття літака А-50: що відомо
- Знищення ворожого судно 15 січня підтвердив Головнокомандувач ЗСУ Валерій Залужний. Він подякував Повітряним силам за чудову операцію в Приазов'ї. Також Залужний додав, що вдалося підбити повітряний пункт управління противника Іл-22.
- У Повітряних силах зауважили, що про знищення такої цілі можна було тільки мріяти. Адже літак А-50 є фактично радаром повітряного базування, який "сканує" територію країни на відстань до 600 кілометрів. Разом з ним працював Іл-22, якому борт у реальному часі передавав інформацію, далі приймалися рішення про бойове застосування.
- Втрата літака є дуже серйозним ударом для Росії. Борт оцінюють у сотні мільйонів доларів, щобільше, таких повітряних суден у країни-агресорки дуже мало. У ГУР заявили, що у хорошому стані перебувають лише вісім А-50.
- Під час польоту літаком керував досвідчений пілот, підполковник В'ячеслав Левченко. Він був учасником військового параду у Москві 2020 року. Окрім нього "безвісти" зникли ще декілька членів екіпажу, зокрема майор, штурман та ще 4 офіцери. Військові ЗСУ жартують, що їх успішно "демобілізовано".