Про це йдеться у листі на адресу прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, міністра економічного розвитку і торгівлі Степана Кубіва, міністра фінансів України Олександра Данилюка від голів профільних асоціацій металургів.

У листі зазначається, що протягом останніх двох років підприємства галузі опинилися у складному становищі "через вкрай негативні змін на зовнішніх ринках (скорочення ринків збуту, підвищення конкуренції внаслідок значного світового надвиробництво сталі, зниження цін на продукцію ГМК майже на 40%, проблеми по залученню зовнішнього фінансування), бойові дії на Сході України, які призвели до руйнування інфраструктури, скорочення або припинення діяльності цілого ряду постачальників сировини)".

Крім того, вкрай негативний вплив зробила і продовжує мати непослідовна, фрагментарна і диспаритетна державна політика, особливо в сфері тарифів на послуги державних монополій та оподаткування. Також проблемою для галузі є відсутність розуміння на державному рівні ролі ГМК в економіці країни і довгостроковій стратегії збереження конкурентоспроможності вітчизняного ГМК, який може стати міцною базою для відновлення економічного зростання в Україні.

Серед проблем, що потребують негайного вирішення, автори листа виділяють зокрема державне тарифне регулювання: "Ініційована Міністерством інфраструктури індексація вантажних залізничних тарифів на 15%, на сьогодні є абсолютно недоцільною (є резерви в операційній діяльності та фінплані УЗ на 2016 рік) і вкрай шкідливою для конкурентоспроможності вітчизняного ГМК", пишуть автори

Негативним фактором також є "надання в березні 2016 преференцій виробникам залізної руди з РФ у формі знижок в транзитних тарифів в Україні на рівні 15-25% (при плани УЗ / МІУ щодо збільшення внутрішніх тарифів на 15%), може привести до втрати ринків збуту залізної руди у Східній Європі (доходи від транзиту становитимуть всього $ 11-17/т руди, прибутки від її експорту в 2015 році - понад $ 50/т)", відзначають експерти.

Крім того, за словами авторів листа, по українській промисловості б'є вартість транспортування газу для промислових споживачів України, високий рівень портових зборів. А також питання відшкодування ПДВ підприємствам, які перереєстровані з неконтрольованою на підконтрольній території України і платять податки в бюджет України, знищує їх конкурентоспроможність і може призвести до їх зупинки.

Окремо автори відзначають проблематику з залізничним сполученням у межах України: "За більш ніж півтора року з моменту припинення вантажного залізничного сполучення з Маріуполем за традиційним маршрутом через ст. Ясинувата "Укрзалізниця" при активній підтримці з боку металургійних комбінатів Маріуполя змогла налагодити перевезення за альтернативним маршрутом через Очерет-Зорю для тільки 12-13 вантажних поїздів у добу, в той час як для повного завантаження виробничих потужностей необхідно забезпечити перевезення не менше 20 вантажних поїздів тільки на адресу ММК ім.Ілліча та МК "Шахтар". Через неможливість розширити виробництво на МК в Маріуполі Україна потенційно недоотримає $ 0,7 1,0 млрд валютної виручки на рік".

Також автори зазначають, що дефіцит металобрухту на внутрішньому ринку для потреб вітчизняних металургів призвів до недопроизводству більш ніж 0,78 млн тонн металопродукції і чистої втрати експортної виручки в обсязі близько $150 млн. В 2016 ситуація із забезпеченням металобрухтом тільки погіршилася.